El 'Gaudeamus igitur', a ritme de gòspel

La UdL estrena la nova versió del professor i compositor Antoni Tolmos

presentaciogaudeamus
Un moment de la presentació. FOTO: UdL
L'himne universitari per excel·lència, el Gaudeamus igitur (Alegrem-nos, doncs), sona des d'avui a ritme de gòspel. Ha estat possible gràcies a una iniciativa de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida (UdL) que, en paraules del seu degà, David Aguilar, pretenia actualitzar aquest símbol universitari i reconnectar-lo amb els nous estudiants.

Aquesta cançó de taverna del segle XII que es canta amb solemnitat a les cerimònies universitàries, ha aconseguit rejovenir-se de la mà del pianista, compositor i professor de la UdL, Antoni Tolmos, autor dels arranjaments pop i gòspel i de les partitures d'aquesta versió, el videoclip de la qual s'ha presentat avui en un acte a l'Auditori del Centre de Cultures de la UdL. Tolmos va comptar amb el Barcelona Gospel Messangers i una quinzena de músics de l'Orquestra Simfònica Julià Carbonell. Més de 30 cantants i músics, sota la direcció musical de Tolmos, també al piano, van participar en l'enregistrament del vídeo a la Sala la Unió d'Alpicat.

De la revisió del text del Gaudeamus igitur i de la dicció de la cançó, se n'ha ocupat el catedràtic de Filologia Llatina de la UdL, Matías López, que a més ha dut a terme un breu estudi històric i filològic d'aquest poema anònim que exulta la joventut i el gaudi. L'estudi de López, així com les partitures de Tolmos, formen part del llibre editat per la UdL per a l'ocasió. Gaudeamus igitur, ha estat publicat a la col·lecció Consonantia, en edició en català, castellà i anglès.

L'acte de presentació, que ha donat el tret de sortida a la Festa Major de l'Estudiantat, ha comptat a més d'Antoni Tolmos, Matías López i David Aguilar, amb el coordinador de comunicació, difusió i premsa de la UdL, Estanislau Fons.

MÉS INFORMACIÓ: