Exposició

EL CARXE TERRITORI DE FRONTERA

Del 9 al 28 d'abril de 2014
Edifici Polivalent campus de Cappont, 1a planta

El Carxe és el fragment més petit de la llengua catalana. La situació geogràfica que ocupa —en un extrem de la regió de Múrcia— i el fet d’haver-se format durant el segle XIX ha despertat l’interès dels estudiosos. La celebració del centenari de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans, creada el 1911, just en el moment de màxima expansió del Carxe, ha motivat l’exposició «El Carxe, territori de frontera», promoguda per la Delegació de l’IEC a Alacant.

L’exposició consta de dues parts: una destinada a donar a conèixer el Carxe (geografia, història, demografia, dialectologia, sociolingüística, estatut jurídic i cultura popular) i una altra que s’ocupa dels lingüistes relacionats amb la Secció Filològica de l’IEC que han estudiat aquest territori, com són Pompeu Fabra, Pere Barnils i Sanchis Guarner. A més dels panells amb informació escrita i gràfica, l’exposició inclou projeccions audiovisuals que permeten escoltar rondalles amb la veu dels autòctons del Carxe i veure fragments de la pel·lícula Orson West, de Fran Ruvira, basada en la visita que el director nord-americà Orson Welles va fer al Carxe als anys cinquanta a la recerca de localitzacions per a un western que no es va arribar a fer mai.

L’exposició l'han organitzada la Delegació de Lleida de l’Institut d’Estudis Catalans, en col·laboració amb el Vicerectorat d'Activitats Culturals i Projecció Universitària i el Departament de Filologia Catalana i Comunciació de la Universitat de Lleida.

Exposició El Carxe

Darrera modificació: