Exposició / Del 4 al 30 de novembre de 2013

LÍBIA, ANY ZERO / Fotografies d'Alfonso Moral
Exposició de l'Institut Català Internacional de la Pau
Dins el X Cicle de Cinema i Drets Humans de la UdL

El 17 de febrer de 2011 s’iniciava la Primavera Àrab a Líbia. Un poble que, encoratjat pel triomf de les revoltes a Tunísia i Egipte, sortia al carrer per reclamar llibertat i justícia en contra del règim de Muammar al-Gaddafi. Joves libis que van decidir canviar les seves vides quotidianes per lluitar com a rebels en una revolta que ràpidament es va convertir en una guerra civil i que ha estat marcada per la intervenció militar de l’OTAN.

L’exposició fotogràfica Líbia, any zero ens apropa al recent conflicte de Líbia, tot posant la mirada en la població civil. Dones, homes i nens que han patit una guerra i que han vist com les seues vides feien un canvi de rumb inesperat. Una població que, tot i la incertesa del dia a dia, encara el futur amb confiança i optimisme.

Alfonso Moral és periodista i fotògraf. Ha centrat els seus treballs a l’Orient Mitjà i l’Àsia Central. Actualment pertany al col·lectiu Pandora, format per fotògrafs i documentalistes.
 Exposició Líbia a la Universitat de Lleida

print enrera pujar