Exposició: Algèria, un país també denominat Al-Jaza’ir
baix_blanquet

EXPOSICIÓ
 Algèria, un país també  denominat Al-Jaza'ir

Del 23 al 29 de març de 2010
UNIVERSITAT DE LLEIDA

Passadís de la Planta Baixa
Edifici del Rectorat

La mostra vol presentar la realitat algeriana als territoris de parla catalana, normalitzant la imatge del país veí i trencant estereotips

Exposició: Algèria, un país també denominat Al-Jaza’ir

La Xarxa Vives d’Universitats ha impulsat l’exposició itinerant «Algèria, un país també denominat Al-Jaza’ir», que entre 2008 i 2009 recorrerà les universitats dels territoris de parla catalana. La mostra és una iniciativa de la Comissió de Solidaritat i Cooperació Internacional de la Xarxa i s’enmarca al Programa Algèria Universitats, constituït l’any 2007 per la Xarxa Vives i la Conferència Regional d’Universitats de l’Oest (CRUO) d’Algèria. Els comissaris de l’exposició són la catedràtica d’Història Contemporània Isabel Moll i el professor d'Antropologia Social Alexandre Miquel, tots dos de la Universitat de les Illes Balears.

Entre altres objectius, l’exposició vol donar a conèixer la realitat algeriana als territoris de la Xarxa Vives, normalitzant la imatge d’aquest país veí i trencant estereotips i estigmes. Amb la mostra, es pretén també mostrar la tradició d’unes relacions seculars entre els dos àmbits i destacar la importància de les relacions de cooperació interuniversitària. L'Exposició està articulada en cinc seccions: marc històric, perfil del país, processos migratoris, identitat i alteritat i, finalment, les universitats i la cooperació amb Algèria. Juntament amb l’exposició, s’h a editat també un catàleg que ha comptat entre altres amb la col·laboració del la presidenta de la Xarxa Vives i rectora de la Universitat de les Illes Balears, Montserrat Casas, i del president de la CRUO, Abdelbaki Benziane, director de l'Ècole Normale Supérieure d’Enseignement Technique (ENSET) d’Orà.

L’exposició és itinerant per tot l’àmbit territorial de la Xarxa Vives i s’han previst activitats paral·leles, així com cicles de conferències i jornades.

[+] Catàleg de l'Exposició

print enrera pujar