L'exposició Dibuixant lo nou mil·lenni és un projecte de la Coordinadora d’ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida i forma part de la campanya de difusió dels 8 Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni.

Exposició: Dibuixant lo nou mil·leni

EXPOSICIÓ / DIBUIXANT LO NOU MIL·LENI

Del 6 al 24 de novembre de 2008
Universitat de Lleida
Facultat de Dret i Economia

Campus de Cappont

El vuit objectius, pactats per les Nacions Unides l'any 2000 a la Cimera del Mil·lenni, aborden els què es consideren els vuit reptes clau per al desenvolupament dels països social i econòmicament empobrits i per la reducció de la pobresa i els fenòmens que la causen abans de l’any 2015. L’exposició de la Coordinadora, a més, ofereix una mirada crítica a les xifres i a la pròpia realitat que viuen els països empobrits just a l’equador de l’any en què la Cimera del Mil·lenni preveu reduir la pobresa. Segons tots els informes, l’any 2015 no s’aconseguiran acomplir els objectius i per aquest motiu des de la Coordinadora d’ONGD i altres institucions s’intenta difondre un missatge entenedor per tal que la societat conegui quins són els reptes que tant els països del nord com els països del sud han de superar.

Així, des de la reducció a la meitat de la pobresa extrema fins a la detenció de la propagació del VIH/SIDA o la consecució de l'ensenyament primari universal per l'any 2015, els ODM construeixen un pla convingut per totes les nacions del món y totes les institucions de desenvolupament més importants a nivell mundial. Els objectius han de servir perquè les societats del nord sumin esforços sense precedents per ajudar als més pobres.

La campanya de sensibilització dels ODM, que es va iniciar el mes de febrer del 2008 finalitzarà després de la Fira Humoràlia en la seva edició del 2009 ja que ha comptat amb la col·laboració desinteressada d’alguns dels humoristes gràfics de Lleida (Marçal, Ermengol, Lupe, Cazares, Víctor Rivas, Balasch, Festuk i Börlansa), els quals han fet 8 dibuixos per representar cada un dels objectius. Els dibuixos a més, són la imatge de la campanya i dels materials que s’han elaborat. A banda, els humoristes gràfics que organitzen la Fira Humoràlia 2009 reservaran un espai per a la difusió de la campanya a través de l’exposició d’aquests dibuixos i d'altres que es rebran a través d’una crida internacional on-line al col·lectiu d’humoristes gràfics i dibuixants d’arreu del món.

Els objectius de desenvolupament del mil·lenni són:

1. Eradicar la pobresa extrema i la fam.
2. Assolir l'ensenyament primari universal.
3. Promoure la igualtat entre els sexes i l'autonomia de la dona.
4. Reduir la mortalitat infantil.
5. Millorar la salut materna.
6. Combatre el VIH/SIDA, el paludisme i altres malalties.
7. Garantir la sostenibilitat del medi ambient.
8. Fomentar una associació mundial per al desenvolupament.

ORGANITZA:

Coordinadora d'ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida