Exposició Miquel Porter. UdLEXPOSICIÓ: Miquel Porter i Moix: un home polifacètic

Del 5 al 26 de febrer de 2007
SALA D'EXPOSICIONS DEL CENTRE DE CULTURES
CAMPUS DE CAPPONT

Dilluns 5 de febrer

19.30h Sala d'Exposicions del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont

Inauguració de l'exposició Miquel Porter i Moix: un home polifacètic a càrrec de Martí Porter (president de l'Associació Amics de Miquel Porter i Moix) i de Palmira González (professora d'Història del cinema de la UB), que podrà visitar-se del 5 al 26 de febrer de 2007.

Paral·lelament a l'exposició, la filmoteca Cine-ull de la UdL inicia el cicle Tot recordant Miquel Porter i Moix.

Miquel Porter, mort el 18 de novembre de 2004, fou una figura fonamental en la recuperació de les llibertats socials i nacionals de Catalunya, a més d’un referent en la cultura del país. Va ser fundador dels 16 jutges, primer Catedràtic d'història del cinema a Espanya, Creu de Sant Jordi, diputat del Parlament de Catalunya i rector de la Universitat Catalana d’estiu a Prada. Aquest cicle està format per una selecció de films que reflecteixen els gustos cinematogràfics de Miquel Porter. Començarem amb una sessió dedicada al cinema primitiu català amb obres pertanyents al fons de la Filmoteca. A continuació revisarem la faceta com actor del nostre homenatjat amb la projecció de La ciutat cremada. Seguidament podrem veure una mostra de les avantguardes cinematogràfiques de començament del segle XX i per concloure un clàssic del cinema mut nord-americà, La quimera del oro de Chaplin.

.

FILMOTECA Cine-ull de la UdL
TOT RECORDANT... MIQUEL POTER I MOIX

filmo_miquel_porter
Dilluns 05 de febrer, 22h
Miquel Porter i Moix
Martí Rom, Espanya, 2000, color, DVD, Català.

Documental que fa un repàs per les múltiples facetes de Miquel Porter i que ens permetrà apropar-nos a aquesta figura fonamental de la cultura catalana de finals del segle XX.

El fons de la filmoteca: ficció muda del patrimoni cinematogràfic català
81 min, B/N, DVD, silent.

filmo_el_fons_filmo_tenorio L’i tinerari que realitzem en aquest programa de films muts de ficció ens porta des de la reconstrucció del 1952, feta pel seu autor, de Riña en un café (1897), fins al Pollo de Tejada (1915). Tot un passeig pel melodrama i la comèdia, acompanyats pels noms dels pioners del nostre cinema, Fructuós Gelabert, Ricardo Baños, Segundo de Chomón, José Togores...

Presentació a càrrec de Martí Porter (fill de Miquel Porter) i Palmira Gonzalez.
Entrada lliure

Dilluns 12 de febrer, 22h
La ciutat cremada
filmo_la-ciutat-cremada Antoni Ribas, Espanya, 1976, 160 min, color, 35 mm, Versió Original Subtitulada en Francès.

Producció: Leo-Teide. Guió: Miquel Sanz i Antoni Ribas. Fotografia: Teo Escamilla. Muntatge: Ramón Quadreny. Música: Manuel Valls
IntÈrprets: Pau Garsaball, Ángela Molina, Xabier Elorriaga, Jordi Solé Tura, Joan Manel Serrat, Adolfo Marsillach, José Luis López Vázquez, Miquel Porter

El film reflecteix els esdeveniments produïts a Barcelona entre 1899, amb l’arribada de les tropes colonials derrotades a Cuba, i 1909, l’any de la Setmana Tràgica.
Presentació a càrrec del director de la pel·lícula Antoni Ribas.

filmo_avantguarda
Dilluns 19 de febrer, 22h
Sessió d’Avantguarda
65 min, 16 mm, B/N, silent.

Sessió dedicada a les avantguardes del començament de segle XX amb un seguit de directors representatius de les tendències del moment com ara Viking Eggeling, Fernand Leger, Walter Ruttman i Rene Clair, entre d’altres.

Dilluns 26 de febrer, 22h
filmo_la_quimera_del_oro The Gold Rush / La quimera del oro
Charles Chaplin, EUA, 1925, 35 mm, b/n, 96 min, muda amb rètols en espanyol

Producció: United Artist. Productor: Charles Chaplin. Guió: Charles Chaplin. Música: Max Terr. Fotografia: Roland Totheron. Muntatge: Jackk Wilson
Intèrprets: Charles Chaplin (el vagabund), Mark Swain (Big Jim McKay), Tom Murray (Black Larsen), Georogria Hale (Georgia), Henry Bergman (Hank Curtis)

Charlot viatja fins al Klondike atret per la febre de l’or. En el trajecte a la recerca de fortuna es trobarà amb un assassí fugitiu, amb un gegant forçut i amb una noia de qui s’enamorarà perdudament. Amb aquests ingredients, Chaplin aconsegueix una comèdia inoblidable que té com a rerefons l’avarícia i els somnis.

VO. Versió original. VC. Versió catalana. VE. Versió castellana. VOSC. Versió original amb subtítols en català. VOSE. Versió original amb subtítols en castellà. VOS. Versió original amb subtítols en un altre idioma. VOTS. Versió original amb traducció simultània. SD. Sense diàleg. B/N. Blanc i negre. C. Color.

Filmoteca/Cine-ull es reserva el dret de modificar aquest programa per raons de força major.

Venda d'entrades les 24 hores a les oficines amb ServiCaixa i una hora abans de cada projecció al mateix Centre Social i Cultural. Preus: 3 euros per sessió. Carnet jove o d'estudiant de la UdL, aturats i jubilats: 2 euros per sessió. La sessió de dilluns 11 de desembre serà d'entrada lliure, amb les places limitades a l'aforament de la sala.

Totes les sessions tindran lloc a les  22.00 hores.
Centre Social i Cultural Lleida de l'Obra Social "la Caixa" (Blondel 3, Tel. 973 27 07 88)

print enrera pujar

Darrera modificació: