II Jornada X Aniversari de la  Revista Àgora d’Infermeria

DIMECRES 21 de febrer de 2007
Aula Magna. Campus de Ciències de la Salut

Revista Àgora d’Infermeria

ÀGORA D'INFERMERIA compleix deu anys, un període de temps considerat per alguns editors com extens per a una publicació. La revista va sorgir amb la idea de comunicació, cooperació, i intercanvi d’experiències i coneixement sobre docència i investigació en infermeria, fent-se ressó durant aquests anys, i a través dels seus quaranta números, del pols de les escoles que li donen suport i dels seus membres, que amb les seves aportacions l’han fet possible.

En aquest trajecte han hagut punts que podríem dir d’inflexió, com el propi naixement, l'obertura a les escoles de Catalunya, Illes Balears i Andorra, la celebració conjunta del Dia de la Infermeria al maig de 2003, i la participació en la I Conferència Iberoamericana de Revistes d'Infermeria com fundadors. Aquesta projecció de la revista s’ha protagonitzat també amb la publicació de dos nous formats, un en digital bilingüe català-castellà des de desembre del 2004 i l'altre amb l'edició impresa en castellà que des de desembre del 2005 es distribueix.

La revista ha crescut i s'ha anat transformant tant en imatge com en contingut. En aquesta transformació el seu contingut ha anat parell al de la pròpia professió, reflectint els canvis que en la docència universitària, la investigació i la professionalització de la infermeria s’han anat produint al llarg d’aquests anys.

10.30 h: Inauguració de la Jornada

Benvinguda als assistents i presentació de l’acte

Excm. i Magfc., Juan Viñas rector de la Universitat Lleida
Sra Luisa Guitard Directora de l’Escola d’Infermeria de la Universitat de Lleida
Sr. Ramon Camats, regidor d’Educació i president de l’Institut Municipal d’Educació
Sra. M. Dolores Miguel, codirectora de la revista Àgora d’Infermeria

Contingut de la Jornada

10.45h. Presentació del cicle de conferències X Aniversari de la Revista Àgora d’Infermeria a càrrec de M. Dolores Miguel i Sr. Javier Colina

11.10h. Taula rodona Per què publicar en infermeria?

Participants:

M. Pilar San Martín, directora d’Infermeria de Hospital de Sta. Maria
Estratègies per dinamitzar la recerca a l’Hospital de Sta. Maria
Sra. Ana Rodríguez, adjunta d’Infermeria en qualitat, docència i evidencia
Publicacions d’infermeria a l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova
Sra. Montserrat Gea Sánchez, Vice secretària del Col·legi, responsable de la Comissió d'Investigació.
Premis d’investigació, revista i incentius als col·legiats.
Sra. Cristina Farràs i Sra. Gemma Amat, coordinadores de processos d’infermeria de l’Àmbit Lleida
L’evidència científica ens ajuda a treballar millor en Atenció Primària de Salut

12.00h: Esmorzar. Dolços i tè marroquí

12.30 h: La malaltia d’Alzheimer com a rerafons literari, a càrrec de Marta Alòs, escriptora i autora de la novel·la El dia que vaig oblidar el meu nom

13.15h: Cloenda de la jornada a càrrec de la Dra. Pilar Jurschik, primera representant de la revista Àgora d’Infermeria a Lleida

Comitè Organitzador

Sra. Palmira Rius, professora d’Infermeria Comunitària (UdL)
Sra. Àngela Fontanals, professora de Fonaments d’Infermeria (UdL)
Sra. Pilar Allende, professora de Gestió de Serveis d’Infermeria (UdL)
Sra. Pilar Jurschik, professora d’Infermeria Medico-quirúrgica (UdL)
Sra. Elena Giribet, professora d’Infermeria Materno-infantil (UdL)
Sra. Teresa Torner, professora d’Infermeria Medico-quirúrgica
Sra. M. Dolores Miguel López de Vergara, directora de la revista Àgora d’Infermeria

Inscripcions:

correodireccio@infermeria.udl.es
Carme Morell 973 70 24 43

Es lliurarà certificat d’assistència.
Es pot obtenir un crèdit de lliure elecció.

ORGANITZADORS:

Escola d’infermeria