Setmana de la Prehistoria a la UdL1a SETMANA DE LA PREHISTÒRIA

Plaça Víctor Siurana, 1
Biblioteca Pública
Rambla d'Aragó, 10

La difusió del coneixement i de la recerca és un dels objectius de la investigació científica. El Grup d'Investigació Prehistòrica de la UdL té entre les seves línies prioritàries d'actuació la divulgació de la recerca arqueològica i prehistòrica.

La Setmana de la Prehistòria pretén omplir un buit en les activitats lleidatanes en aquesta matèria que, tot i estar presents, són força esporàdiques.

Les Setmanes de la Prehistòria ens permetran escoltar i dialogar amb prestigiosos investigadors en loa temàtica escollida cada any. Obertes a tothom i concebudes per apropar el coneixement científic a la ciutadania, el seu alt nivell científic serà d'utilitat tant a estudiants universitaris, com professionals, professors de secundària, aficionats i tothom interessat en la vida dels nostres avantpassats i les nostres avantpassades.

Els nostres orignes com a gènere humà, l'estudi de les primeres dones i els primers homes que varen poblar el nostre planeta, és un dels temes de recerca més apassionants i més dinàmics en noves troballes i interpretacions.

durant aquesta Setmana de la Prehistòria es presentaran diferents aspectes sobre la recerca més puntera. Aquestes ón les nostres propostes per apropar-vos a aquest emocionant inici de la humanitat.

Dimecres 15, 20h, Biblioteca Pública
La mujer en "el origen del hombre"
Mª A. Querol Fernández, catedràtica de Prehistòria de la Universitat Complutense de Madrid

Dijous 16, 18h, Biblioteca Pública
Demostració/Taller de talla d'eines lítiques: Vols reviure la Prehistòria?
A. Palomo Pérez, Arqueolític S.L.

Divendres 17, 20h, Biblioteca Pública
Els primers europeus: dades més recents
R. Sala, professor de Prehistòria de la Universitat Rovira i Virgili, projecte Atapuerca

Dilluns 20, 20h, Biblioteca Pública