Visita d'una consellera d'educació argentina a la UdL

ClaudiaBalaguerUdL
D'esquerra a dreta: Puy, Balagué, Roberto Fernández i Sentís FOTO: UdL

L'actual ministra d'Educació de la província de Santa Fé (Argentina), Claudia Balagué, ha visitat avui la Universitat de Lleida interessada per conèixer la recerca que es desenvolupa en els campus d'Agrònoms i de Ciències de la Salut. Balagué, amb família a la localitat lleidatana de Cubells, ha fet un recorregut per la planta pilot de tecnologia d'aliments i el laboratori de fisiologia de cultius de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, així com per les instal·lacions de l'edifici de Biomedicina que acull l'IRBLleida. En la recepció al Rectorat l'han rebut el rector de la UdL, Roberto Fernández; el vicerector de Recerca, Jaume Puy; i el gerent, Josep Maria Sentís.

Balagué, doctora en Ciències bioquímiques i farmacèutiques i professora de Ciència i Tecnologia dels Aliments, és una reconeguda investigadora en aquest àmbit. Fou degana de la Facultat de Ciències bioquímiques i farmacèutiques de la Universitat Nacional de Rosario (Argentina) del 2003 al 2011 i sots-secretària acadèmica de la mateixa universitat del 2000 al 2003.

Nomenada ministra d'Educació de la província de Santa Fé al 2012, havia ocupat anteriorment el càrrec de sots-secretària d'Estat de Ciència, tecnologia i innovació productiva d'aquesta mateixa província del centre d'Argentina. Claudia Balagué ha expressat el seu interès a tancar futurs acords amb la Universitat de Lleida pel que fa a l'àmbit de la docència, la recerca i la mobilitat. De fet, la UdL va tenir vigent un conveni de mobilitat amb la Universitat Nacional de Rosario entre 1997 i 2003.