Una trentena d'alumnes de la UdL faran pràctiques en Pimes becats per Banco Santander

BequesSantanderUdL
L'acte ha tingut lloc a la UAB / Foto: UAB

Un total de 28 alumnes de la Universitat de Lleida faran pràctiques professionals remunerades en petites i mitjanes empreses durant aquest curs acadèmic, becats pel Banco Santander. L'entitat, a través de la seua Direcció Global Santander Universitats, ha posat en marxa la tercera convocatòria del programa 'Becas Santander-CRUE-CEPYME', que enguany ofereix 5.000 beques arreu de l'Estat, 616 a Catalunya.

D'aquestes 616, 14 seran per la Universitat Abat Oliba; 61 per la UAB; 96 per la Universitat de Barcelona; 14 per la de Vic; 12 per la Internacional de Catalunya; 27 per a la Universitat Oberta de Catalunya; 156 per a la Politècnica; 37 per la Pompeu Fabra; 46 per la Ramon Llull, 10 per Elisava; 50 per la Universitat de Girona, 65 per la Rovira i Virgili, i les 28 que corresponen a la UdL. En total, una inversió a Catalunya per al 2014 de 1.108.000 euros.

Cada beca, de tres mesos de durada, està dotada amb 1.800 euros. El seu objectiu és complementar la formació de l'estudiantat tot apropant-lo a l'àmbit professional i afavorir el seu contacte amb empreses que podrien facilitar-los la inserció en el mercat laboral. Les beques estan impulsades pel banc, la CRUE (Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles) i CEPYME (Confederació Espanyola de la Petita i Mitjana Empresa), representada al Principat per FEPIME Catalunya, entre d'altres. La inscripció, tant d'empreses com d'estudiants, es pot fer a través de www.becas-santander.com fins al proper 15 de febrer.

Ferran Sancho, president de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques i rector de la Universitat Autònoma de Barcelona, Eusebi Cima, president de FEPIME Catalunya i Pablo Cigüela, sotsdirector general adjunt de Banco Santander i director territorial a Catalunya, han presentat aquest matí la nova edició del programa en un acte a la Universitat Autònoma.