Una creació d'una estudiant de disseny serà la imatge de la Universitat d'estiu

"El Camí" s'imposa a 76 originals presentants al 18è Concurs de cartells

universitatestiu2015
"El camí", de Claudia Cisternas, cartell guanyador de l'edició d'enguany

Clàudia Cisternas Aran, una jove barcelonina de 20 anys, és la guanyadora del 18è Concurs de cartells de la Universitat d'Estiu de la UdL amb la proposta El Camí. El jurat, format per Marta Pallarés (directora de l'Escola d'Art Municipal Leandre Cristòfol), Xavier Goñi (coordinador del Servei de reproducció d'imatge de la UdL), i Jesús Mauri (professor de la UdL), va triar aquesta proposta entre les 76 que optaven al premi -dotat amb 1.000 euros. En van destacar l'originalitat en el disseny, l'equilibrada distribució els elements en el cartell, així com la facilitat d'interpretar la il·lustració.

El Camí, segons Cisternas, pretén combinar la part lúdica de l’estiu amb la vessant acadèmica del coneixement. Aquest camí recorre diversos elements representatius de Lleida, com ara la Seu Vella, el riu Segre i mateixa Universitat, explica. Clàudia Cisternas és una jove estudiant de Disseny de Barcelona. Formada a l’Escola Massana, actualment estudia un Grau de Disseny a l’Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona, un centre adscrit a la Universitat Pompeu Fabra.

Fins al proper 10 de març, es pot visitar a la planta -1 de l'edifici Polivalent del campus de Cappont, l'exposició amb les 76 obres presentades al Concurs de Cartells de la Universitat d’Estiu. Els treballs procedeixen de Lleida, Barcelona, Girona, Tarragona, Castelló, València, Alacant, Múrcia, Salamanca, Valladolid, Madrid, Ciudad Real, Astúries, Biscaia, Navarra, La Rioja, Cadis i Almeria.