Una alumna de la UdL guanya el Premi Colònies i Educació

Amb un treball sobre estades inclusives per a joves amb diversitat funcional

premi colònies
Roser Palomar ha presentat un projecte sobre un alberg del Priorat

L'estudiant d'Educació Social de la Universitat de Lleida (UdL) Roser Palomar Fonts ha guanyat la segona edició del premi interuniversitari Colònies i Educació per un projecte sobre estades inclusives per a joves amb diversitat funcional en un alberg del Priorat. El guardó, dotat amb 1.000 euros, el convoquen l'Associació Catalana d’Empreses del Lleure (Acellec), l'Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (ACCAC) i la Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya.

Palomar proposa en el seu Treball Final de Grau (TFG) trobar els aspectes que joves i adolescents comparteixen i els fan iguals, més enllà de les diferències. A través de les activitats, dinàmiques i tallers planteja treballar quatre eixos de forma implícita: la coneixença, l'autonomia, l'autoestima i la sexualitat. "La transmissió d'idees i valors en la quotidianitat posa de relleu la inclusió i la cohesió social per valorar la diversitat en clau positiva", afirma. L'objectiu final seria "crear un espai de coneixença, d'igualtat d’oportunitats, de comprensió de la necessitat d'integració social, de trencar barreres i prejudicis, d'aprenentatge, de suport i de creació de bons vincles", afegeix.

L'acte de lliurament del premi interuniversitari Colònies i Educació tindrà lloc el proper 14 de novembre a la Casa Golferichs de Barcelona. Comptarà amb l'assistència del conseller d'Educació de la Generalitat, Josep Bargalló, i de la directora general de Joventut, Norma Pujol.

MÉS INFORMACIÓ:

Treball Viure la diferència. Colònies inclusives