Un projecte la UdL en el primer Pitching audiovisual universitat-indústria

Hi presenten 'Il Quartieri Spagnoli detrás de los prejuicios' de Xavier Bosch i Raquel Rojas

PitchingAudiovisualUdL
Raquel Rojas i Xavi Bosch presentant el seu projecte. FOTO: Laura Bergés

Xavier Bosch, graduat en Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la Universitat de Lleida, i Raquel Rojas, estudiant del mateix grau, van presentar ahir a Barcelona, en el marc del primer Pitching audiovisual universitat-indústria, davant 14 representants d'algunes de les principals empreses de producció del país, com ara La Quimera, Minimal Films i Inicia Films, el documental Il Quartieri Spagnoli: detrás de los prejuicios.

L'audiovisual, fruit d'un treball de final de grau, presenta els prejudicis que envolten Il Quartieri Spagnolo, una zona malfamada de la ciutat italiana de Nàpols, coneguda arreu del país i marcada per l'enfrontament entre famílies de la camorra. A través de l'experiència de qui viu la quotidianitat positiva d'aquests barris, es narra una realitat diferent de les idees preconcebudes, trencant amb els prejudicis. Una visió inèdita d'aquests carrerons, diferent a la dels mass media, remarcant les peculiaritats innates del barri i mostrant el seu potencial de cara al futur.

El primer Pitching audiovisual universitat-indústria, impulsat pel Clúster Audiovisual de Catalunya i universitats públiques i privades catalanes, ha donat l’oportunitat a una vintena d’estudiants universitaris d’explicar per primera vegada el seu projecte en fase de desenvolupament davant de productors, distribuïdors i televisions.

En total en van ser 16, distribuïts en tres categories: Noves finestres (web sèries, web doc, transmèdia, produccions per a mòbils, videojocs); Ficció (llargmetratges, curtmetratges, tv movies, sèries, minisèries, animació); i No ficció (documentals, nous formats de no ficció, programes de televisió), on es va encabir l'audiovisual de la UdL.

Xavier Bosch, director del documental, i Raquel Rojas, productora, van disposar de set minuts per presentar el seu projecte (clip inclòs), i els professionals de les empreses, de set minuts més per fer observacions i preguntes. El Xavier ens explica que va ser una bona experiència i que espera poder aconseguir finançament per poder millorar i ampliar el seu documental.