Un professor de la UdL, al capdavant dels sociòlegs catalans

GESEC-UdL
Fidel Molina i Paquita Sanvicén (a la dreta de la imatge, asseguts al banc), amb la resta de membres del seu grup de recerca. FOTO: UdL

Fidel Molina, catedràtic de Sociologia de la Universitat de Lleida, ha estat escollit nou president de l'Associació Catalana de Sociologia (ACS), filial de l'Institut d'Estudis Catalans. Molina, que exercirà el càrrec durant quatre anys, substitueix a Josep Maria Rotger, professor de Sociologia a la Universitat de Barcelona.

L'ACS, creada al 1979 com a societat científica per conrear i difondre la Sociologia a Catalunya, compta actualment amb uns 300 membres. A més de conferències, seminaris i debats internacionals, organitza el Congrés Català de Sociologia i edita la Revista Catalana de Sociologia.

La candidatura que encapçalava Fidel Molina era l'única que optava a les eleccions. Va obtenir 45 vots a favor, cap en blanc, ni en contra. El seu equip està integrat per: Pedro López-Roldán, Teresa Sordé, Màrius Domínguez, Marta Soler, Amado Alarcón, Liliana Arroyo, Àngel Belzunegui, Mar Joanpere, Marta Masats, Teodor Mellén, Luis Recuenco,  Cristina Sánchez, Jordi Sauret, i la també professora de la UdL, Paquita Sanvicén.

Del seu programa, en destaquen obrir delegacions territorials de l'ACS, elaborar un codi ètic, i limitar a dos anys els mandats de les juntes directives.

Professor a la UdL des del 1991, Fidel Molina és director de l'Institut de Desenvolupament Social i Territorial i de la Càtedra de Salut, Educació i Qualitat de Vida de la UdL. Les seues línies de recerca tenen a veure amb la sociologia de l'educació, la interculturalitat, la mediació i la resolució de conflictes i, darrerament, la salut i la qualitat de vida.