Un centre gironí i el ZER Horta de Lleida, primers premis d'escola rural

Els guardons s'han lliurat a Verdú en unes jornades de la Xarxa Vives d'universitats

premisescolaruralUdL
A la dreta les premiades, amb membres del jurat i la directora general d'Infantil i Primària de la Generalitat. FOTO: Olga Bernad-UdL

Una recerca sobre les aules multinivell a l'entorn rural de Montse Baqueró, professora al ZER Horta de Lleida, i un projecte sobre aprenentatge col·laboratiu mitjançant la wiki, dut a terme al CEIP Puig i Segalar de Viladamat (Girona), han estat els guanyadors dels I Premis CEIER a la investigació i la innovació en l'àmbit de l'escola rural de Catalunya, que convoquen el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Universitat de Lleida i l’Ajuntament de Verdú.

Els guardons han estat lliurats aquest matí per la directora general d'Infantil i Primària de la Generalitat, Carme Ortoll, la degana de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, Maria Pau Cornadó, i l'alcalde de Verdú, Josep Riera, en el marc de les 20es Jornades d'Escola Rural en la formació inicial dels mestres de Catalunya que organitza la Xarxa Vives d'universitats.

El treball "Una educació a mida en un ecosistema rural", de Montse Baqueró, ha estat premiat en la modalitat de Recerca aplicada a l'escola rural. La investigació duta a terme té a veure amb com aconseguir que els nens i nenes desenvolupin les millors potencialitats independentment del seus nivells. Montse Baqueró és llicenciada en Ciències de l'Educació per la Universitat Autònoma de Barcelona i membre del Moviment d'innovació educativa de Lleida.

Pel que fa al projecte "L'aprenenenatge col·laboratiu mitjançant la wiki", dissenyat per la mestra Yolanda Mur i dut a terme al CEIR Puig Segalar (ZER Tramuntana) de Viladamat, ha consistit en la introducció dels recursos TIC mitjançant el treball en equip. En concret, l'alumnat ha treballat en una wiki centrada en l'Edat mitjana. Ha estat premiat en la categoria Memorial Rosa Campà i Bonet a la innovació en el marc de l'escola rural.

Tant aquest guardó com l'anterior estan dotats amb 1.500 euros i una ceràmica de Verdú. El premi al Mecenatge a Projectes d’Innovació en l’Escola Rural d'aquesta primera edició dels Premis CEIER, s'ha declarat desert.