Un centenar d'escolars participen a l'ETSEA en la Universitat dels Nens i les Nenes

Amb cinc tallers centrats en els aliments, l'agricultura i la biologia

UniversitatdelsNens-UdL
Participants en una edició anterior / Foto: UdL

Un total de 112 alumnes de cinquè de primària de la capital del Segrià participaran aquest divendres en els tallers que l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL organitza dins la quarta edició de la Universitat dels Nens i les Nenes de Catalunya (UdN2.cat), promoguda per l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP). Els escolars provenen dels col·legis Cervantes, Sant Jordi, Magí Morera, Terres de Ponent i Pardinyes. L'objectiu d'aquesta iniciativa és apropar l'ensenyament superior als infants i despertar tant la seua curiositat com la seua vocació científica.

En total, l'ETSEA ha programat cinc tallers centrats en els àmbits de l'alimentació, l'agricultura de precisió i la biologia. Els nens i nenes de cada col·legi participaran en dos d'ells. El món de les llavors de les plantes els ensenyarà la relació entre les seues característiques i l'adaptació al medi. El color en els aliments també se centrarà en el món vegetal, concretament les verdures i les fruites. Mentre, Microorganismes bons i dolents en els aliments explicarà com intervenen en diferents processos, com ara en la fabricació de pa o de iogurt. A la creu de la moneda, les floridures i els bacteris patògens com la Salmonel·la.

Completen el programa un taller sobre l'ús del GPS en l'agricultura per controlar aspectes com el reg o la fertilització i un altre sobre animals en què els participants han d'esbrinar les seues característiques a partir de l'observació dels ossos. En aquest darrer curs, també coneixeran els paràsits interns i externs que poden afectar la fauna.

Programa d'activitats de la Universitat dels Nens i les Nenes a l'ETSEA