Tres ors i tres bronzes al campionat de BTT marató i cronoescalada

Xavier Balagué, del doble grau Educació Primària-CAFE, primer en dos de les proves

cronoescalada - copia
Podi de la cronoescalada. FOTO: Esports-UdL
Els esportistes de la Universitat de Lleida (UdL) han obtingut tres medalles d'or i tres de bronze als Campionats Catalans Universitaris de BTT Marató i Cronoescalada que es van celebrar aquest cap de setmana a Algerri. Organitzats conjuntament per la unitat d'Esports de la UdL i el Club Esportiu d'aquesta localitat, les proves de la competició universitària es van dur a terme en el marc la 3a Marxa BTT - Secans de la Noguera que inclou una cronoescalada i les marxes La Cérvola, La Guineu i l'Àliga.

Una vintena d'estudiants de les universitats Ramon Llull, Oberta de Catalunya, Autònoma de Barcelona i Lleida, van participar en les diferents proves amb recorreguts, distàncies i nivells diferents.

El guanyador de la cronoescalada (10 km - 400 m de desnivell positiu) va ser l'estudiant del doble grau en educació primària i ciències de l'activitat física i de l'esport de la UdL, Xavier Balagué Solsona, que va cobrir el recorregut entre Algerri i l'ermita de Cérvoles amb 28 minuts i 38 segons. La medalla de plata va ser per Ferran Hernández Espinosa, de la Ramon Llull (URL), amb un temps de 0:29:41, mentre que bronze també va ser per un estudiant de la UdL. Joan Riba Puigoriol, de l'INEFC-Lleida, va arribar a la meta en 0:30:54.

Xavier Balagué també va obtenir l'or en la marxa BTT La Guineu (39 km - 1.100 m d+), amb un temps de 1:49:31. La plata va recaure en Oriol Pi Ramírez, de la Universitat Oberta de Catalunya que va cobrir el recorregut amb 1:54:03. El podi va completar l'alumne del grau en nutrició humana i dietètica de la UdL, Marc Aladesa Vargas, amb una marca de 2:04:10.

Quant a la marxa més llarga, La Cèrvola, la medalla d'or va ser per Marc Romero Barceló, de l'INEFC-Lleida, que va completar els 70 km i 2.090 m d+ amb 03:22:06. Ferran Hernández, de la URL, que havia obtingut la plata en la cronoescalada va repetir medalla en aquesta prova, amb 03:50:53. El bronze va ser per un altre estudiant de l'INEFC-Lleida, Nil Pons Alvarez amb un temps de 4:19:25.

Podi de la marxa La Cérvola. FOTO: Esports-UdL