Tres alumnes de Dret representaran la UdL en el debat de la Xarxa Vives

Una lliga interna ha servit per triar l'equip que hi competirà

L'equip guanyador de la Lliga de debat a la UdL
L'equip guanyador. FOTO: Lliga de debat UdL

Tatiana Figueres Bravo, Eudald Ibars Ponti i David Martínez Estalache, estudiants de Dret, són l'equip que representarà la Universitat de Lleida en la Lliga de debat 2016 de la Xarxa Vives d'Universitats, que tindrà lloc a la Universitat Politècnica de València, del 25 al 30 d'abril propers, i on hi participaran 15 universitats de Catalunya, València i les Illes Balears.

Tots tres són els guanyadors de la Lliga de debat interna de la UdL, organitzada per l'Àrea de Dret Administratiu per triar l'alumnat que anirà a aquesta competició interuniversitària destinada a fomentar la cultura del debat i l'oratòria dels estudiants de les universitats dels diferents territoris de parla catalana.

En la Lliga de la UdL hi han participat una dotzena d'estudiants dels graus de Dret, Administració d'Empreses, Història i Educació, agrupats en tres equips. Tots ells han hagut d'enfrontar-se dialècticament sobre si cal demostrar uns mínims de coneixements polítics per tenir dret a vot, el mateix tema a debatre en la propera Lliga de la Xarxa Vives.

Els guanyadors de la competició: la Tatiana, l'Eduald i el David, van defensar la postura del sí. Els finalistes: l'Alba Ribera, el Jaume Guardia, l'Alexis Galceran, l'Àngel Belanche i el Marc Gonzalo, el no. El jurat el formaven Joan Viñas, vicepresident de la Xarxa Vives, Joan Biscarri, vicerector d'Activitats culturals, Maria José Puyalto, degana de Dret i Economia, i César Cierco, professor de Dret Administratiu

Tots els participants en la lligueta de la UdL han pogut formar-se prèviament en competències per al debat (planificació i elaboració d’un discurs oral, articulació d’arguments, elocució del discurs, llenguatge no verbal, etc.), en un curs on també hi ha impartit classes el director de teatre lleidatà, Emili Baldellou.