Torrelameu obre les portes de la seua escola als futurs mestres

EscolaMestresUdL
L'alumnat de la UdL, amb Jordi Soldevila, l'alcalde Carles Comes i les mestres de Torrelameu davant l'escola. FOTO: Ajuntament de Torrelameu

Una trentena d'alumnes dels graus d'Educació Primaria i Infantil coneixen aquest curs in situ Torrelameu i la seua escola. Es tracta de l'estudiantat de l'assignatura Escola i territori: escola rural, que imparteixen els professors de la UdL, Jordi Soldevila i Pepa Valls.

L'objectiu, explica Soldevila, és integrar l'entorn de les escoles a les aules, en aquest cas, Torrelameu, a partir de l'intercanvi entre l'alumnat universitari, els habitants de la localitat i la seua escola. És per això que un terç de les hores de l'assignatura s'imparteixen a Torrelameu mitjançant dos activitats.

Una, les visites a l'escola per conèixer el funcionament de la mateixa i la metodologia que s'utilitza de la ma de les tres mestres del centre. L'escola de Torrelameu és una escola rural que forma part de la ZER Argelaga. Reoberta al 2010, actualment hi estudien 37 nens i nenes des de P3 fins a 3r de primària en aules multigrau, és a dir, de diferents edats a la mateixa classe.

L'altra activitat, consisteix en els treballs de recerca que els alumnes de la UdL realitzen sobre diferents aspectes del patrimoni local com ara l'escola, el sistemes de reg, etc. que, quan estiguin acabats, quedaran dipositats a l'escola de Torrelameu per a ús dels escolars.

"La bona entesa, la predisposició tan de les mestres, com de l'Ajuntament de Torrelameu ha ajudat a fer que el projecte iniciï el seu període de proves aquest proper curs amb la idea de seguir i millorar-lo els propers", afegeix Soldevila.