La UdL ofereix el Primer postgrau a Catalunya de polítiques LGTBI a la gestió pública

Amb el Departament d’Igualtat i Feminismes, l'Escola d'Administració i el suport de la Diputació de Lleida

LGBTI
Un moment de la presentació del postgrau. FOTO: UdL
Amb l'objectiu de capacitar el personal de l'administració pública catalana per impulsar polítiques d'igualtat i eliminar qualsevol discriminació per raó d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere, la Universitat de Lleida (UdL), juntament amb el Departament d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat i l'Escola d'Administració Pública de Catalunya ofereix el primer Postgrau de Polítiques LGTBI a l'Administració Pública.

Adreçat principalment al personal tècnic d'unitats especialitzades en LGTBI de la Generalitat, ajuntaments, consells comarcals, universitats etc., aquest títol propi consta de 35 crèdits distribuïts en cinc mòduls: marc conceptual, històric i cultural; drets humans i garanties de drets; tècniques d'investigació i treball final; gestió pública de les polítiques LGTBI; i formació especialitzada interseccional. El curs, que s'inicia el proper 6 d'abril i finalitza l'abril del 2023, s'impartirà en modalitat semipresencial, en català i castellà, amb professorat d'universitats d'arreu de l'Estat, Regne Unit, França i Argentina, així com professionals de l'administració pública catalana i persones expertes en aquest àmbit.

Disposa de 25 places que podran ampliar-se, si s'escau, a 35. El període d'inscripció serà del 7 a l'11 de març i la matrícula es podrà formalitzar del 21 al 31 del mateix mes. El preu són 2.000 euros, tot i que al personal dels organismes públics, se li podrà concedir un ajut a càrrec de l'administració on treballa.

Avui, el Saló Víctor Siurana de la UdL, ha acollit la presentació del postgrau amb Tània Verge Mestre (consellera d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya), Jaume Puy Llorens (rector de la UdL), i Joan Talarn (president de la Diputació de Lleida), ja que l'ens provincial també hi col·labora.

Puy que ha afirmat que tot i que els drets del col·lectiu LGTBI han avançat els darrers anys "són encara lluny de la plena normalització", ha refermat el compromís de la UdL per continuar impulsant accions per garantir el principi d'igualtat i la llibertat a la diversitat sexual i de gènere, com aquest postgrau. El rector ha esmentat altres iniciatives de la UdL amb aquest objectiu com la recent aprovació del procediment de canvi de nom legal al nom d'ús comú per a les persones LGTBI.

Per la seua part, la consellera ha destacat que es tracta d'un postgrau pioner a l'Estat, com pionera va ser la Llei catalana 11/2014, del 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a erradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia. Verge ha insistit que les polítiques LGTBI no s'entendrien sense que fossin feministes i sense que fossin antiracistes perquè és tracta de treballar per les igualtats en plural, tal i com ho farà aquest postgrau, "des d'una perspectiva interseccional per no descuidar cap desigualtat i per erradicar qualsevol discriminació i violència", ha afirmat.

A l'acte també hi han intervingut la diputada provincial d'igualtat i cooperació internacional, Helena Martínez Siurana, i la coordinadora de compromís social, igualtat i cooperació de la UdL i coordinadora de la comissió acadèmica del postgrau, Núria Camps Miravet. Totes dos han destacat l'aliança entre institucions per tirar endavant aquest titol propi i el fet que es faci a Lleida, perquè "a Barcelona gairebé succeeix tot, però no tot", ha dit Camps.

Continguts relacionats

Presentació del primer postgrau a Catalunya de polítiques LGTBI a la gestió pública