Set dobles graus de l'EPS i l'ETSEA amb Brasil el proper curs

L'alumnat podrà obtenir la titulació de l'altra universitat estudiant un any allí

Els representants de la UdL i del Centre FACENS. FOTO: FACENS
L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) i l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida oferiran un total de divuit places perquè l'estudiantat de la UdL que hi estigui interessat pugui obtenir una de les set dobles titulacions que es posen en marxa el curs vinent amb el Centre Universitari privat de Brasil FACENS, ubicat a la ciutat de Sorocaba.

Per part de l'ETSEA es tracta d'Enginyeria agrícola i alimentària-Enginyeria agronòmica i de Ciència i tecnologia dels aliments-Enginyeria dels aliments (amb 3 places cadascuna). L'EPS oferta un total de 12 places per a cursar: Enginyeria informàtica-Enginyeria de la computació, Enginyeria mecànica-Enginyeria mecànica (FACENS), Enginyeria electrònica industrial i automàtica-Enginyeria Elèctrica, Enginyeria en organització industrial i logística-Enginyeria de producció, i Enginyeria química-Enginyeria química (FACENS). Per la seua part, el centre brasiler, que té un conveni de mobilitat internacional amb la UdL des del 2014, ofereix també 6 places al seu alumnat per a les titulacions agroalimentàries i 12 per a la resta d'enginyeries.

Responsables de la UdL van desplaçar-se a Brasil per signar el conveni de col·laboració que dóna el tret de sortida a aquestes dobles titulacions. L'acord permet l'alumnat d'ambdós institucions estudiar el darrer curs acadèmic a l'altra universitat i mitjançant un procés de convalidacions aconseguir els dos títols oficials a cadascun dels països.

Aquests estudis estan vinculats als programes de mobilitat de cadascuna de les universitats. Així, l'alumnat de la UdL que s'hi aculli disposarà del suport econòmic de la convocatòria de mobilitat. Per als estudiants brasilers, és la seua universitat qui els facilita els ajuts. També hi ha la possibilitat que els estudiants de la UdL que vagin un curs a Brasil puguin optar a finançament del Centre Universitari FACENS per a manutenció i/o allotjament.

Mentre que per a l'ETSEA aquests són els primers dobles graus amb una universitat estrangera, l'EPS ja té en marxa 4 dobles graus i 1 triple amb universitats de Finlàndia i Dinamarca, a més de 2 dobles màsters amb Mèxic i Indonèsia, respectivament. El sotsdirector de Relacions Internacionals de l'EPS, Cristian Solé, valora positivament aquests dobles graus ja que donen l'oportunitat als estudiants de fora de quedar-se a cursar un màster o un doctorat a la UdL.