Set centres de primària, al primer congrés Fem ciència a l'escola

Ciències de l'Educació dedica la iniciativa a la desapareguda catedràtica Anna Gené

centrecultures
El Centre de Cultures acull el 1r congrés Anna Gené / Foto: UdL

Com es contamina el riu Segre? Per què les persones suren a l'espai? Són algunes de les preguntes que es plantegen els infants que participen al primer Congrés Fem Ciència a l'escola, que tindrà lloc al campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL) dijous i divendres d'aquesta setmana com a preludi de la celebració del Dia de la Ciència al Carrer. Set centres prenen part en la iniciativa conjunta de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL, el Centre de Recursos Pedagògics del Segrià i l'Agenda 21 Escolar de Lleida, que rep el nom de la desapareguda catedràtica de Didàctica de Ciències Experimentals, Anna Gené. .

Fem Ciència a l'escola. 1r Congrés Anna Gené vol afavorir i difondre el treball científic dels escolars d'educació infantil i primària. El programa inclou treballs dels centres Camps Elisis, Francesco Tonucci, El Segrià, Frederic Godàs, Parc de l'Aigua, Pardinyes i Sant Josep de Calassanç. L'objectiu últim del congrés és donar suport als molts mestres d'educació primària que diàriament acompanyen els nens i nenes de Lleida en la construcció de la seua cosmovisió científica del món.

Anna Gené Duch va ser professora de la Universitat de Lleida entre 1979 i 2013, moment de la seua mort. Catedràtica d'Escola Universitària, pertanyia al grup de recerca Cognició, context i tecnologies de la informació. Va ser directora de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UdL durant 8 anys (1992-2000) i del departament de Didàctiques Específiques entre 2007 i 2010.

Durant el congrés que rep el seu nom s'ha programat un petit homenatge que consistirà en la plantació d'un magraner a l'exterior de la Facultat de Ciències de l'Educació. Els organitzadors expliquen que "aquest arbre vol ser eina didàctica més per la formació dels futurs mestres d'infantil i primària en ciències. També, un símbol pels molts estudiants que van gaudir i madurar acompanyats per l'Anna".

Programa del congrés Anna Gené