Reconeixement als millors en les olimpíades científiques i les proves Cangur

Enguany han participat en les competicions 1.107 alumnes de Secundària i Batxillerat

OlimpiadesCangurUdL2019
Els premiats, amb els organitzadors de les proves / Foto: UdL
Els millors classificats en les proves a Lleida de les Olimpíades de Matemàtica, Geologia, Química, Física, Biologia, Economia, Agroalimentària i Agroambiental, i de les Proves Cangur de Matemàtiques han rebut aquest dimecres per la tarda els guardons que així ho acrediten. Són 9 noies i 16 nois d'una trentena de centres educatius de les comarques ponentines.

Les primeres i els primers de cada prova -a excepció de la de Matemàtica- tindran la matrícula gratuïta de primer curs si escullen estudiar a la Universitat de Lleida (UdL) gràcies a l'aportació econòmica del Consell Social de la UdL. Pel que fa a l'Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental, qui tindrà la matrícula gratuïta és qui obtingui la millor classificació en la fase estatal.

En total, han estat 1.107 alumnes de Secundària i Batxillerat, 141 més que l'any anterior, que han participat en les diferents competicions a la UdL sent, com ja és habitual, les Proves Cangur les que van aplegar major nombre d'inscrits, 749.

El lliurament dels diplomes i de llibres relacionats amb la temàtica de cadascuna de les olimpíades l'ha encapçalat la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat de la UdL, Montse Rué, en un acte al Saló Víctor Siurana. L'han acompanyat els professors i les professores de la UdL que han organitzat les proves.

Les persones premiades han estat:
- Proves Cangur: Marc Gabernet (1r), Joel Campo (2n) i Eva Casals (3a),
- Olimpíada Matemàtica: Ramon Reñé (menció especial)
- Olimpíada de Geologia: Maria Mañanet (1a), Ricard Rus (2n) i Sara Buil (3a)
- Olimpíada de Química: Eduard Albareda (1r), Arnau Alegre (2n) i Andreu Anguera (3r)
- Olimpíada de Física: Josep Saula (1r), Andreu Villaró (2n) i Jordi Gallart (3r)
- Olimpíada de Biologia: Ben Hamdouch el Bouazaoui (1r), Pilar Roig (2a) i Blai Gabaldon (3r)
- Olimpíada d'Economia: Pau Carnicé (1r), Sílvia Marcos (2a) i Marc Martínez (3r)
- Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental:  Ester Gil (1r) i Martina Badia (2a) en la prova de Biologia; Júlia Nerín (1r) i Neus Lúcia (2a) en la prova de Ciències de la Terra i Medi Ambient;  Andreu Villaró (1r) i Arnau Farré (2n) en la prova de Tecnologia Industrial.