Reconeixement a la FIF pel compromís amb l'excel·lència en cures

L'Institut de Salut Carlos III premia les institucions que implanten guies de bones pràctiques

distincioinfermeriaUdLcarlosIII
La recent honoris de la UdL, Doris Grispun, a la presentació / Foto: Institut de Salut Carlos III

La Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF) de la Universitat de Lleida (UdL) ha estat reconeguda per l'Institut de Salut Carlos III com a Centre Compromès amb la Excel·lència en Cures (CCEC®/BPSO®), juntament amb els hospitals universitaris Arnau de Vilanova i Santa Maria de Lleida. L'acreditació premia el compromís amb con la implantació de guies de bones pràctiques per reduir el risc de caigudes i la prevenció de les nafres per pressió, entre altres.

L'Institut Carlos III ha lliurat les distincions a 26 institucions de 13 comunitats autònomes. A l'acte ha participat la recentment nomenada doctora honoris causa de la UdL, Doris Grispun, ja que l'Associació d'infermeres d'Ontario (RNAO) que presideix és la responsable programa internacional Best Practice Spotlight Organizations (BPSO®).

La primera cohort de Centres Compromesos amb l'Excel·lència en Cures va començar a Espanya al 2012 amb 8 institucions sanitàries de Cantàbria, Castella León, Castella-la Manxa, Catalunya, Canàries, Madrid i Múrcia. La segona es va iniciar al gener de 2015 i van ser seleccionades 10 institucions que ara han rebut la designació.