Prop de 2.300 joves inicien la selectivitat a Lleida

Repartits en 13 tribunals als campus de la UdL, Tàrrega, Tremp, La Seu d'Urgell i Vielha

PAU 1
Abans de començar el primer examen, a la Facultat de Dret, Economia i Turisme / Foto: UdL

Un total de 2.295 alumnes -98 més que en la mateixa convocatòria del 2020- han iniciat aquest dimarts, 8 de juny, les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) en les cinc seus que gestiona la Universitat de Lleida (UdL) a la capital de Ponent, Tàrrega, Tremp, La Seu d'Urgell i Vielha.  D'aquests, 1.869 són estudiants que han acabat el Batxillerat i els restants, 206, provenen de Cicles Formatius de Grau Superior.

L'estudiantat ha accedit puntual a les classes assignades amb màscara i a diferència de l'any passat, que se'ls recomanava que la duguessin el màxim de temps possible, enguany no se la poden treure. Tot i que el nombre d'aules habilitades és superior que en les PAU pre-COVID, són menys que l'any passat, ja que la distància que s'ha de mantenir entre les persones que s'examinen ha passat de dos metres a metre i mig.  En total, 78 aules i el pavelló poliesportiu de La Seu d'Urgell.

El coordinador de les PAU a la Universitat de Lleida, Xavier Carrera, ha destacat que la normalitat ha estat la tònica general a les cinc seus i els 13 tribunals de la UdL durant el primer matí. "Malgrat que continuen les restriccions per la pandèmia i la situació d'excepcionalitat, tot ha anat bé, a més enguany ja teníem més experiència", ha afirmat. L’organització a Lleida compta amb 13 presidents de tribunal i 148 vigilants/ correctors.

Els exàmens de selectivitat es fan durant 4 dies, fins divendres 11 de juny. La primera assignatura ha estat la de Llengua castellana i literatura. L'alumnat podia escollir entre un fragment de l'obra de teatre Luces de bohemia, de Ramon María del Valle-Inclán, o un article de Carme Riera al diari La Vanguardia titulat Sobre coleccionistas.

Després de la pausa del migdia, les proves correspondran a matèries de modalitat: Ciències de la terra i del medi ambient, Fonaments de les arts o Matemàtiques aplicades a les Ciències Socials; Anàlisi Musical, Història de l’Art i Física. Demà, continuaran al matí amb l’examen corresponent a la matèria comuna de la fase general, Llengua catalana i literatura.

A nivell de tot Catalunya, 39.775 estudiants han iniciat avui les PAU a 62 municipis. Els tribunals han augmentat de 216 a 225. El resultat de les proves es podrà consultar a partir del 25 de juny al Portal d'accés a la universitat. Les sol·licituds de revisió es poden presentar del divendres 25 al dilluns 28 de juny.

MÉS INFORMACIÓ:

Horari de les proves