Prop de 1.800 alumnes s'examinen de la selectivitat a la UdL

Proves fins dijous i els resultats, el dia 29

selectivitat UdL 2016
Inici de les proves a la Facultat de Dret, Economia i Turisme Foto: UdL

Un total de 1.794 alumnes de les comarques de Ponent han començat aquest matí les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) amb l'examen de Llengua castellana i literatura. D'aquests, 1.514 fan la selectivitat completa, 81 es presenten només a les matèries específiques per pujar nota i 135 provenen de Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS). Les proves continuen fins aquest dijous a la tarda i els resultats ja es coneixeran el proper dia 29 de juny.

Per primer cop, la Universitat de Lleida (UdL) acull un Tribunal Ordinari Específic (TOE) on poden participar els estudiants amb dislèxia, a l'igual que la de Girona i la Rovira i Virgili de Tarragona. Això evita desplaçaments de l'alumnat a Barcelona. A la UdL hi ha un total de vuit tribunals per a les PAU: el TOE, a l'Escola Politècnica Superior; un, a la Facultat de Dret, Economia i Turisme, com a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social; dos, a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, on un d'ells és per a l'alumnat de CFGS; un, a la Facultat de Medicina; un altre, a la Unitat Docent de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova; i un més a La Seu d'Urgell.

En la primera jornada, a més del català i el castellà, l'alumnat afronta els exàmens d'Anàlisi musical, Economia de l'empresa, Química, Dibuix tècnic i Literatura castellana. En la segona: Història, Història de la filosofia, Llengua estrangera, Ciències de la terra i del medi ambient, Disseny, Matemàtiques aplicades a les Ciències Socials, Electrotècnia i Història de l'art. La darrera aglutina les proves de Física, Geografia, Dibuix artístic, Llatí, Grec, Matemàtiques, Biologia, Cultura audiovisual, Literatura catalana i Tecnologia industrial.

A nivell de Catalunya, un total de 32.224 estudiants s'han matriculat enguany a les PAU. D'aquests, 26.161 corresponen a estudiants amb matrícula ordinària que han acabat aquest curs escolar el batxillerat; 2.672 són estudiants amb matrícula lliure (procedents de batxillerat d’altres anys amb o sense PAU); i 2.814 són estudiants provinents de cicles formatius de grau superior que s'examinen d’alguna assignatura en la fase específica. Un cop l'alumnat conegui les notes, el pròxim dia 29, s'obre el període de reclamacions. La propera convocatòria tindrà lloc els dies 6, 7 i 8 de setembre.

Més informació de les PAAU
Horaris de les proves i calendari