Primeres medalles de la UdL als Campionats de Catalunya 2015

Tres d'or i dos d'argent en curses i taekwondo

medallesUdL2015
José Ramon Rodríguez, dalt del podi amb l'or / Foto: Servei d'Esports-UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ha obtingut les primeres medalles als Campionats de Catalunya Universitaris 2015 gràcies al taekwondo i les curses. En concret, tres d'or i dos d'argent. José Ramon Rodríguez i Elena Rábade s'han imposat aquest diumenge a la prova de 10 quilòmetres disputada a Cambrils. Mentre, Gisela Sánchez ha estat segona a la Mitja Marató celebrada a la mateixa localitat tarragonina.

Rodríguez ha estat el primer universitari i el quart de la general, amb un crono de 33'20". En la prova general, el millor atleta ha estat Jaume Leiva, amb un temps de 30'53". En categoria femenina, Rábade ha marcat 51'08" en els 10 quilòmetres i Sánchez, 1'47"58 en la Mitja Marató. El millor crono universitari en aquesta darrera cursa ha estat per a Cinta Golorons, de la Universitat de Vic, que s'ha endut l'or.

En taekwondo, Rafael Duran ha aconseguit la medalla d'or en la categoria de menys de 74 quilos. Mentre, Joel Catalina -habitual al podi- no ha pogut competir perquè no hi havia cap altre taekwondista del seu pes. En categoria femenina, la seua germana, Noemí Catalina, s'ha hagut de conformar amb l'argent en la categoria de més de 73 quilos després de perdre davant l'actual campiona d'Espanya, Mariona Leyes, de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Les finals dels Campionats de Catalunya Universitaris 2015 per a esports d'equip tindran lloc el proper dia 12 de març a Sant Cugat del Vallés. La UdL participarà en les categories de Futbol 11,  Handbol Femení i Rugbi Femení.