Primera edició descentralitzada i en línia de la FIRST LEGO League

Un total de 29 equips de Lleida, Barcelona i Andorra competiran des dels seus centres

first lego 2020
L'edició del 2020 es va poder fer presencial / Foto: EPS-UdL

La pandèmia de COVID-19 ha obligat a adaptar per primer cop a un format en línia el torneig classificatori de la FIRST LEGO League (FLL) que, des de fa una dècada, organitza l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL). També a unificar les competicions de la capital del Segrià i d’Igualada. Un total de 29 equips de les comarques de Ponent, Barcelona i Andorra competiran aquest dissabte, 22 de maig, des dels seus respectius centres educatius i retransmetent en directe per Internet. En total, hi prendran part 228 joves de 24 col·legis i instituts.

Els participants de Lleida i l’Anoia competiran en un únic torneig classificatori de la FLL-EPS, en les modalitats FIRST LEGO League Challenge (joves entre 10 i 16 anys) i FIRST LEGO League Explore (nenes i nens entre 6 i 9 anys). A la primera hi ha 25 equips inscrits de la capital del Segrià, Igualada, Balaguer, Seròs, Guissona, Artesa de Segre, Mollerussa, Alpicat, Mataró, Òdena, Sant Esteve Sesrovires i Andorra la Vella. A la segona, 4 equips de Lleida i Guissona.

"Aquesta virtualització és una decisió temporal provocada per una situació extraordinària i tant l'EPS com el Campus Igualada-UdL tenen la voluntat de reprendre aquesta competició presencialment a Lleida i a l'Anoia quan sigui possible", destaca el director d’aquesta eliminatòria de la First Lego i professor de la UdL, Fernando Guirado.

En aquesta edició, els reptes estan centrats en els esport, instant les nenes i els nens a buscar formes divertides d'animar les persones de la seua comunitat a jugar i mantenir-se actives, en espais accessibles per a tothom. Els més petits, amb el "PLAYMAKERS", han d’elaborar un pòster il·lustratiu i una maqueta. Els de la FLL Challenge, amb el repte "RePLAY", han de presentar un projecte innovador i disputar el joc del robot, amb diverses proves.

Tres dels premis del torneig classificatori FIRST LEGO League EPS -1r Premi Fundació Scentia al Guanyador, 2n Premi Paeria al Guanyador  i 1r premi Correos al Projecte d'Innovació - donen accés a la Gran Final FIRST LEGO League Espanya, que se celebrarà els dies 26 i 27 de juny en format digital. En la final estatal es pot aconseguir el bitllet pels tornejos internacionals FIRST Championship i altres Open Championship.

Aquesta competició de robòtica compta amb el suport de la Diputació i l'Ajuntament de Lleida i el patrocini de SEMIC, PLUSFRESC, INDRA, IFR, LLEIDA.NET, GFT i MESTRE. Serà retransmessa també per Lleida Televisió.

MÉS INFORMACIÓ: