Presenten la Setmana de Parlament universitari

ParlamentUniversitariUdL
D'esquerra a dreta: MA Cabasés, R. Fernández, P. Martínez i A. Pardell / Foto: UdL

La Setmana del Parlament Universitari (SPU) és una simulació de l'activitat parlamentària adreçada a l'estudiantat universitari de totes les titulacions de les universitats catalanes que té com a objectiu donar a conèixer el funcionament administratiu i polític de la institució. Té lloc al mes de juliol, coincidint amb l'activitat real que té lloc al Parlament, i permet la interacció entre l'alumnat i els parlamentaris.

Avui, l'han presentada a la Universitat de Lleida les coordinadores a la UdL de l'activitat, les professores de la Facultat de Dret i Economia, Agnès Pardell i Maria Àngels Cabasés, el rector, Roberto Fernández, i Patricia Martínez, tècnica dels Serveis educatius del Parlament de Catalunya, que han destacat la possibilitat que aquesta iniciativa ofereix a l'estudiantat per adquirir competències i habilitats (institucionals, interpersonals i professionals) que amplien les adquirides en el marc dels estudis universitaris, a més de donar a conèixer el funcionament del Parlament de Catalunya.

L'any passat, van participar a la SPU, un total de 123 alumnes de les diferents universitats del sistema universitari català. Pel que fa la UdL, van ser 16 estudiants de la Facultat de Dret i Economia, tutoritzats per Agnès Pardell i Mari Àngels Cabasés.

A partir d'una proposició de llei, l'estudiantat es constitueix en els diferents grups parlamentaris per d'elaborar una normativa, la qual s'ha de debatre en comissió i s'ha de votar en una simulació de sessió plenària. L'experiència consisteix en esdevenir diputats, periodistes, juristes, entre d'altres, amb el suport dels parlamentaris catalans. Alguns dels alumnes de Lleida que van participar-hi en la passada edició van exercir de secretària de la Mesa del Parlament i de consellers de Governació, Agricultura i Justícia.

La inscripció per a participar-hi enguany ja està activada a la web del Parlament català. L'alumnat que vingui de fora de Barcelona tindrà l'allotjament gratuït.