Premien una investigació de la UdL sobre Javier Cercas

RubinatPremiUdL
Ramon Rubinat / Foto: UdL

Crítica de la obra literaria de Javier Cercas. Una execración razonada de la figura del intelectual, del doctor en Teoria de la Literatura per la Universitat de Lleida, Ramon Rubinat, ha guanyat el V Premi Internacional "Academia del Hispanismo" d'Investigació Científica i Crítica sobre Literatura Espanyola que convoca anualment l’Editorial Academia del Hispanismo.

L'obra, una síntesi de la tesi doctoral que Rubinat va defensar el 4 de juny de l'any passat a la UdL, serà publicada a la col·lecció Biblioteca Canon de la mateixa editorial, la qual s'encarregarà de la tutela i distribució del llibre. A partir de la Teoria de la Literatura del Materialisme Filosòfic elaborada pel professor Jesús Maestro, Rubinat sotmet a crítica en el seu treball l’obra literària i teòrica de l'escriptor Javier Cercas, així com la seua condició d’intel·lectual.

Des de l’any 2004, Ramon Rubinat treballa, de març a agost, com a personal d'administració i serveis de la UdL a l’Oficina de la Universitat d’Estiu. Llicenciat en Filologia Hispànica i màster en Didàctica de l’Espanyol com a Llengua Estrangera, ha estat lector d’espanyol i de català a les universitats: Johns Hopkins (Baltimore, Estats Unit), Provence (Aix-en-Provence, França), Hankuk (Seül, Corea del Sud), Guajira (Rioacha, Colòmbia), a més de a la UdL.

També han estat guardonats amb el V Premi Internacional "Academia del Hispanismo" d'Investigació Científica i Crítica sobre Literatura Espanyola, que té com a objectiu editar i promocionar tesis doctorals sobre aquest àmbit, Antonio Huertas, Ana Peñas i Amaranta Saguar.