Premiaran el millor treball de final de grau en Dret processal

El guardó és en memòria del procurador lleidatà Josep M. Guarro

procuradorsUdL
Els representants de la UdL, la família de Josep M Guarro, el Consell de Col·legis de Procuradors dels Tribunals de Catalunya i Bankia. FOTO. UdL

L'acte d'inauguració del proper curs acadèmic de la Facultat de Dret i Economia de la UdL, que tindrà lloc l'octubre vinent, serà l'escenari del lliurament del primer Premi al millor treball de final de grau en memòria de Josep M. Guarro Callizo sobre Dret processal o la Procura.

Així ho ha anunciat avui la degana del centre, Maria José Puyalto, en l'acte de signatura de conveni de col·laboració entre la Universitat de Lleida, el Consell de Col·legis de Procuradors dels Tribunals de Catalunya, Bankia i la família del procurador lleidatà per instaurar aquest guardó que "estimula els estudiants a fer recerca tot premiant el mèrit, i que a més honra la persona i el professional que fou el Josep M.", ha dit el rector, Roberto Fernández.

Josep M Guarro, que fou degà i també vicedegà del Col·legi de procuradors de Lleida, va ser precisament homenatjat el passat mes de juny quan es complia un any de la seua mort per familiars, amics i companys de professió. El premi, segons la seua esposa, Rosa Borrell "és una manera més de recordar-lo".

La Facultat ja té seleccionats dos treballs de final de grau que podrien optar al premi -dotat amb 900 euros-, tot i que encara falta corregir-ne d'altres, ha explicat la professora de Dret Processal de la UdL, Merche Serrano. Després d'una primera preselecció, el jurat, integrat per representants de totes les parts signants del conveni, triarà quin és el millor.

Per la seua part, Ester Garcia, del Consell de Col·legis de Procuradors dels Tribunals de Catalunya, ha destacat que la distinció que s'instaura avui és també un reconeixement a la professió, "potser la més desconeguda en el nostre àmbit".