Premi per al Màster en incendis forestals de la UdL

Ha estat guardonat amb el Batefuegos de Oro per la millor tasca educativa

DomingoMolinaTallafocsUdL
Domingo Molina explicant com fer un tallafoc. FOTO: UdL

El Màster interuniversitari en incendis forestals, ciència i gestió integral MàsterFoc, que coordina la Universitat de Lleida, ha estat guardonat amb el premi d'àmbit estatal Batefuegos de Oro 2014, en la modalitat de millor tasca educativa.

Aquest màster que la UdL imparteix conjuntament amb les universitats de Còrdova i de Lleó, es va posar en marxa el curs 2012/2013. Fins ara hi han passat una setantena d'alumnes i enguany els matriculats en aquest programa superen la trentena.

Els guardons Batefuegos de oro, que atorga APAS (Associació per a la promoció d'activitats socioculturals), tenen com a objectiu distingir persones, entitats o iniciatives que treballin per reduir el nombre d'incendis forestals així com la superfície afectada per aquests focs a l'Estat espanyol, ja que suposen danys irreparables en fauna i la flora.

Les diferents categories del premi distingeixen enguany la millor prevenció, la millor extinció, la millor divulgació, la millor tasca educativa, el millor avenç tecnològic i la millor tasca en el marc internacional.

L'any 2008, l'actual coordinador del MàsterFoc, el professor del Departament de Producció Vegetal i Ciència Forestal de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA), Domingo Molina, va ser premiat amb el Batefuegos de Oro, en la categoria de millor investigació i tecnologia, per a la seua tasca en la lluita contra els incendis.

Serà el propi Molina, que el proper dia 27 de novembre, reculli el guardó per a MàsterFoc en un acte que tindrà lloc a l'Escola d'Enginyers Forestals de la Universitat la Politècnica de Madrid.

Oficina de Premsa 25/11/2008
Un professor d'ETSEA, premiat per la lluita contra els incendis