Premi estatal pel programa Mentoring d'Alumni UdL

PremiAlumniUdl2015
Moragues, recollint el guardó Foto: Banco Santander
L'Associació d'Antics Alumnes i Amics de la Universitat de Lleida (UdL) ha estat distingida amb el Premi Alumni Espanya-Banco Santander 2015, en el marc de la 19a Trobada Alumni Espanya que s'ha celebrat a la capital càntabra. El guardó, dotat amb 2.000 euros, reconeix el programa Mentoring d'Alumni UdL que s'ha posat en marxa aquest curs per millorar la inserció laboral dels titulats i els alumnes d'últims cursos, i augmentar la col·laboració entre universitat i empresa. El president de l'associació, Josep Maria Moragues, ha estat l'encarregat de recollir la distinció.

El programa Mentoring ha començat amb grups amplis en format conferència o classe magistral, tot i que l'objectiu és arribar a la ràtio ideal de dos participants per mentor a la primavera de 2017, creant un grup per cadascun dels set centres de la UdL. L'objectiu és que estudiants d'últim curs tinguin una guia de com és la realitat del món laboral i puguin escollir el seu camí professional. El veredicte del premi Alumni reconeix, precisament, que es tracta d'un projecte amb una gran aplicació pràctica tant per a recent titulats com per a estudiants dels darrers cursos i que és un tema 'exportable' a qualsevol altra universitat.

Moragues destaca que el guardó "és el reconeixement a nivell de tot Espanya de la tasca que Alumni UdL ha vingut desenvolupant durant els darrers dos anys en benefici dels seus socis, dels estudiants i de la pròpia Universitat de Lleida". Al seu parer, un dels punts forts del projecte Mentoring és el 'feedback'entre universitaris i empresa, ja que "pot ajudar a fomentar la inclusió de la realitat laboral dins del currículum dels alumnes i, a la vegada, que professionals i empresaris coneguin el món universitari".

El premi Alumni Espanya-Banco Santander es va crear l'any 2008 per potenciar i promoure l'esperit associatiu dels antics alumnes de les universitats, així com premiar les iniciatives que duen a terme aquest tipus d'entitats. Es lliura anualment a un projecte concret.