Premi de la Xarxa Vives a un llibre coeditat per la UdL

Amb la UB, la UAB, la UPC, la URV, la UdG, el MNAC i l'Ajuntament de Barcelona

premiedicionslluisvivesUdL
El president de la xarxa va lliurar el premi als representants de les universitats que han coeditat el llibre. FOTO: Xarxa Vives
El Brodat de la Creació de la catedral de Girona, coeditat per Edicions i Publicacions de la Universitat de Lleida (UdL), el Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona (UB), el Servei de Publicacions de la Universitat de Girona (UdG), Iniciativa Digital Politècnica de la UPC, Publicacions de la Universitat Rovira i Virgili (URV), el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) i l’Ajuntament de Barcelona, ha estat guardonat amb un dels I Premis Joan Lluís Vives a l'edició universitària que atorga la Xarxa Vives.

El volum, a cura de l'historiador de l'art i professor a la UB, Carles Mancho, ha estat guardonat amb el premi a la millor coedició interxarxa. Es tracta d'un llibre de prop de 500 pàgines que recull els darrers estudis sobre l'anomenat fins ara Tapís de la Creació. Una peça retrobada a finals del segle XIX a la catedral de Girona considerada una de les grans obres universals de l'edat mitjana.

Divendres, representants de les institucions coeditores, entre ells el rector de la UdL, Jaume Puy, van rebre el premi de mans del president de la Xarxa Vives i rector de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), Xavier Gil, en el marc de la cloenda del curs universitari 2018-2019 celebrat a la mateixa UIC.

Durant l'acte també es va lliurar els premis a la millor edició, per l'Obra completa de Ramon Vidal de Besalú, a cura de d'Anton M. Espadaler, de Publicacions i Edicions de la UB; al millor llibre en ciències naturals i aplicades: El naufragi dels records, de Jaume Bosch, editat també per la UB; al millor llibre de ciències socials, arts i humanitats: Barcelona: la construcció urbanística d’una capital compacta, de Joan Busquets, editat per Iniciativa Digital Politècnica juntament amb el Laboratori d’Urbanisme de Barcelona de la UPC i l’Ajuntament de Barcelona.

Altrament, l'arquitecta Carme Pinós i la catedràtica de Tecnologia dels Aliments de la UdG, Carmen Carretero, van rebre la Medalla d’Honor de la Xarxa Vives d’Universitats. Aquesta és la màxima distinció que atorguen conjuntament les 22 universitats dels territoris de parla catalana agrupades en la Xarxa Vives en reconeixement a la trajectòria professional i al compromís amb la ciència i la cultura que han desenvolupat les persones homenatjades.