Premi als Estats Units per a una catedràtica de l'ETSEA

L'Institut de Tecnologia d'Aliments reconeix la professionalitat exemplar d'Olga Martín

OlgaMartinPremiETSEA-UdL
La catedràtica de Ciència i Tecnologia d'Aliments de la UdL Foto: Xavi Mitjana

L'Institut de Tecnologia d'Aliments dels Estats Units (IFT) ha decidit premiar la trajectòria de la catedràtica de Ciència i Tecnologia d'Aliments de la Universitat de Lleida (UdL), Olga Martín Belloso. És l'única espanyola entre els dotze guardons 2015 Fellows, una distinció professional per a "individus amb qualificació i experiència destacades", que es lliurarà el proper dia 11 de juliol a Chicago. La catedràtica de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) és també cap del Grup de Recerca de Noves Tecnologies per al Processament d'Aliments i directora de l'Escola de Doctorat de la UdL.

L'IFT promou aquestes distincions com a reconeixement a la "professionalitat exemplar en el camp de la ciència i la tecnologia alimentàries", destacant que "no més d'un 0'3% dels seus membres són candidats als premis" i "encara menys acaben rebent aquest honor". En aquesta convocatòria, a banda d'Olga Martín, la institució nord-americana premia sis científics dels Estats Units, un de Canadà, un de Corea, un d'Irlanda, un de Nova Zelanda i un de la Xina.

Doctora en Ciències Químiques, Olga Martín és professora de la UdL des de 1992. Les seues investigacions se centren en el desenvolupament de nous productes alimentaris segurs i saludables mitjançant l'aplicació de noves tècniques, com ara els polsos elèctrics d'alta intensitat de camp. L'any 2009 la Generalitat la va distingir en la primera convocatòria del Programa ICREA Acadèmia, que reconeix l'excel·lència en la recerca i la capacitat de lideratge, juntament amb el catedràtic d'Història de l'Art, Ximo Company.