Premi YUZZ per a un projecte de pròtesis biòniques impreses en 3D

Alumnes de l'ETSEA s'imposen a la categoria Dona emprenedora

Premi YUZZ per a un projecte de pròtesis biòniques impreses en 3D
Participants i autoritats, en l'acte de lliurament Foto: UdL
Una start up creada per dos estudiants de la Universitat de Lleida (UdL), INVELON Technologies, ha guanyat la fase territorial del premi Centre YUZZ pel seu projecte de realitzar pròtesis biòniques aplicant tecnologies d'impressió i escaneig 3D. Un dels alumnes viatjarà a Silicon Valley, als Estats Units, al costat d'altres 48 joves emprenedors de l'Estat espanyol. El premi en la categoria Dona Emprenedora ha estat pel projecte Truffins, d'alumnes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL.

L'objectiu del Programa YUZZ és inspirar i potenciar a joves emprenedors per accelerar el desenvolupament de les seues start ups, brindant-los connexions per a la internacionalització dels seus projectes i la cerca de finançament. El viatge inclou visites a empreses com ara Google, Linkedin o Facebook i conferències en prestigioses universitats com Berkeley o Standford. Els 49 guanyadors visitaran també el Spain Tech Center (STC), impulsat per Banco Santander, ICEX i Red.es.

De la UdL hi participarà l'estudiant del Grau d'Enginyeria Electrònica, Industrial i Automàtica John Amin. Al costat de l'alumne del Grau d'Administració i Direcció d'Empreses Joan Folguera, han creat unes pròtesis no invasives i funcionals, que permeten suplir un membre o la part d'un membre de l'aparell locomotor. En la seua exposició davant el jurat, van presentar una mà biònica hiperrealista que permet el moviment dels dits a través d'uns sensors electrònics que capten els impulsos musculars de la persona.

La categoria Dona Emprenedora, que reconeix el millor projecte promogut total o parcialment per dones, el projecte Truffins participarà com a finalista i optarà a 20.000 euros en premis a la final que se celebrarà el proper mes d'octubre. Està impulsat per un equip de quart curs del Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments de l'ETSEA, format per Ariadna Fèlix, Anna Gòdia, Iolanda Nicolau, Montserrat Sas i Rosa Torrelles.

El lliurament dels guardons, que s'emmarquen en la setena edició del Programa YUZZ per a joves amb idees, ha tingut lloc aquest dilluns al vespre a la Sala de Juntes de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la UdL, al campus de Cappont. A nivell de tot l'Estat, en aquesta edició 2016 han participat 1.000 emprenedors amb 810 projectes.