Premi Sant Jordi de l'IEC per a un manual de l'Escola Politècnica Superior

'Apropament a les estructures de dades des del programari lliure', és obra de Josep Maria Ribó

premiats_sant_jordi_IEC_2014
Josep Maria Ribó (al costat de la columna esquerra) amb la resta de premiats / Foto: IEC

El professor de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida, Josep Maria Ribó, va ser ahir un dels guardonats amb els Premis Sant Jordi 2014 corresponents al LXXXIII Cartell de premis i de borses d’estudi de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC).

En total l'IEC va atorgar cent trenta-quatre mil euros repartits en 25 premis i 7 borses d'estudi, en un acte que va tenir lloc a la Sala Prat de la Riba de l’Institut d’Estudis Catalans.

Josep Maria Ribó va ser distingit amb un dels premis que l'IEC té amb altres institucions, en aquest cas el Premi Torrens-Ibern, al millor millor manual universitari, treball d’investigació o diccionari terminològic de l’àmbit de les enginyeries, l’arquitectura, la física, la química, la biotecnologia, les matemàtiques o les ciències ambientals.

L'obra premiada, que du per títol Apropament a les estructures de dades des del programari lliure, va ser concebuda originàriament com uns apunts de l'assignatura d'Estructures de dades del Grau d'Enginyeria Informàtica i es publicarà en els propers mesos sota llicència Creative

Els premis de l’Institut d’Estudis Catalans, instituïts l’any 1914, constitueixen la tradició més antiga de l’acadèmia catalana de les ciències i les humanitats. Segons l'IEC, "són, des d’aleshores i amb els buits forçats de les maltempsades que sovint el nostre país ha hagut de patir, un ver estímul per als estudiosos de tots els camps del saber que s’expressen en llengua catalana. En ells poden trobar el reconeixement necessari a la seva tasca de recerca, a voltes no prou ben reconeguda".