Premi Ausiàs March per a Xavier Macià

El professor de la Facultat de Lletres guanya amb 'Obre les mans'

XavierMaciaUdLPremiAusiasMarch
Macià compta amb diversos guardons de poesia Foto: UdL

El professor de Filologia Catalana de la Universitat de Lleida (UdL) Xavier Macià ha obtingut el 53è Premi Ausiàs March de Poesia amb Obre les mans, un poemari que "impacta per la seua sensibilitat i veritat" i que "amb una veu propera i humana, sedueix i atreu el lector", segons el veredicte del jurat, en el què hi havia el també professor de la UdL Jaume Pont. Edicions 62 editarà l'obra a partir del pròxim 25 de novembre.

Xavier Macià, professor de la Facultat de Lletres de la UdL des de l'any 1984, ha escrit diversos treballs sobre autors contemporanis, dirigeix la col·lecció Biblioteca Literària de Ponent i s'ha encarregat de l'edició d'obres de Concepció G. Maluquer, Anton Navarro i Joan Vinyoli. Entre els guardons que ha rebut destaquen el Premi Sant Celoni de Poesia (2003) per Del cel i de la terra, el Premi Les Talúries de Teatre (2003) per La carretera i el mur o el premi de poesia Maria-Mercè Marçal (2009) per l'obra Matèria elemental.

Membre fundador de l'Aula Màrius Torres de la UdL (2005), Macià s'ha dedicat a la investigació en els àmbits de la poesia catalana contemporània i de la literatura de les terres de Ponent. Els Premis Ciutat de Gandia - que també inclouen el Premi Joanot Martorell de narrativa- s'han atorgat aquest divendres en el marc d'un acte al Teatre Serrano de la localitat, en una cerimònia presidida pel conseller de Cultura de la Generalitat valenciana, Vicent Marzà.