Ordinadors de la UdL es reutilitzaran al Senegal

En el marc del projecte educatiu 'Anem més lluny', de la Fundació Lluís Llach

LluisLlachUdL
Lluís Llach amb el rector i Carles Giné, membre de la comissió de medi ambient de la UdL. Foto: UdL

La Universitat de Lleida col·laborarà amb la Fundació Lluís Llach amb la donació periòdica d'ordinadors de segona mà per al projecte educatiu Anem més lluny que la fundació té a Palmarin (Senegal).  Això serà possible gràcies al conveni de col·laboració que avui han signat el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el president de la Fundació, Lluís Llach, a proposta de la Comissió de Medi Ambient de la UdL.

"Un acte de coherència i generositat de la Universitat", en paraules de Llach, que ajudarà a estudiants dels darrers cursos de secundària a entrar en contacte amb el maneig dels ordinadors i d’Internet i, d'aquesta manera, pal·liar les mancances de material educatiu que pateixen les escoles de la regió.

Els ordinadors de la UdL seran equipats amb programari en francès així com amb l'enciclopèdia francesa gràcies a l'ONG NT Àfrica que també ha cedit ordinadors per a Anem més lluny.

El rector, que ha agraït a la Comissió de medi ambient per la iniciativa i a Lluís Llach la seua generositat envers els altres, ha anunciat que la UdL ampliarà la col·laboració amb aquesta fundació, ja que "la solidaritat és un dels valors que s'han d'articular a la universitat" i perquè "el futur de la humanitat passa també per Àfrica".

Llach, que ha explicat detalladament els altres projectes que té en marxa la seua fundació, Yayoma-Maremar (amb pescadors de la zona) i Binet Diop (amb dones), ha augurat que el 9N anirà molt bé, perquè "ja no es defensa només un dret polític, com és el dret a decidir, sinó drets humans universals com el de llibertat d'expressió i el de manifestació".

Galeria fotogràfica (Flickr)