"Omple més el reconeixement de la meua ciutat que una medalla"

El piragüista Saül Craviotto rep el premi Alfons de Borja que atorga Alumni UdL

CraviottoPremiUdL
Saül Craviotto, fent el seu discurs. FOTO: UdL
Més que una medalla el que més m'omple és el reconeixement de la meua ciutat". Amb aquestes paraules el piragüista lleidatà Saül Craviotto, agraïa el premi Alfons de Borja 2016 que li ha atorgat l'Associació d'Antics Alumnes i Amics de la Universitat de Lleida, Alumni UdL, "pel seu compromís amb l'esport de Lleida, l'esperit de superació i la projecció internacional" del territori "que va associada a la seua personalitat".

Craviotto, que exerceix de policia nacional a Gijón, ha tingut paraules d'agraïment a la Universitat i a la ciutat de Lleida, a la seua família i al piragüisme que "m'ha ensenyat els meus valors". L'esportista lleidatà acumula ja al seu palmarès sis medalles dels campionats del món (dos d'or, dos d'argent i dos de bronze) i quatre medalles olímpiques (dos d'or, una d'argent i una de bronze), dos d'elles obtingudes als passats Jocs de Río. En el seu discurs, ha anunciat que ara el seu somni és poder anar als Jocs de Tòquio i afegir una nova medalla olímpica al seu palmarès.

Per la seua part, el president d'Alumni UdL, Josep Maria Moragas, i el rector, Roberto Fernández, han demanat a les autoritats en els seus respectius discursos que la Universitat de Lleida pugui comptar amb una ciutat esportiva pròpia en el futur, a més de lloar la trajectòria de Craviotto i els valors que representa per als universitaris.

Per primera vegada, el guardó d'Alumni UdL compta amb una imatge identificativa pròpia, una escultura creada especialment per a l'ocasió per l'artista argentí Miguel Ángel González, batejada amb el nom de El coneixement. És una peça de 30x15 centímetres, de ferro, resina i fusta, que emula les diferents àrees de coneixement que s'imparteixen a la Universitat. A banda de l'escultura, Craviotto també ha rebut una aquarel·la en la què l'artista lleidatà Joaquín Ureña ha reflectit el Segre al seu pas pel campus de Cappont.

El premi d'Alumni UdL compleix enguany sis edicions. Fins ara han estat distingits el científic Joan Oró (2004), a títol pòstum; l'expresident de la Generalitat de Catalunya, Jordi Pujol (2006); les fundacions Vicente Ferrer (2011) i Justícia i Pau (2013), i el president de Repsol i GlobaLleida, Antoni Brufau (2015).

L'acte d'avui també ha volgut ser un homenatge a tots els universitaris que combinen els seus estudis amb la pràctica de l'esport i que han representat la UdL en diferents campionats i competicions esportives, els quals s'han pogut reunir amb Craviotto un cop finalitzat el lliurament del premi.
Carregant el reproductor...