Nova convocatòria d'ajuts a l'estudi per a situacions econòmiques greus

La UdL cercarà consens en la creació de la comissió de Protocol de Convivència

Classe a l'EPs de la Universitat de Lleida
L'estudiantat podrà optar a ajuts a l'estudi per a situacions econòmiques greus / Foto: UdL
El consell de govern de la Universitat de Lleida (UdL) ha aprovat avui una nova Convocatòria d'ajuts a l'estudi per situacions socioeconòmiques greus per al curs 2016-2017, la quarta des que es va posar en marxa al 2013, amb una dotació total de 35.000 euros. L'import màxim és de 1.500 euros per estudiant, atenent al grau de dificultat de cada situació, tot i que excepcionalment, i depenent de la gravetat de la situació econòmica, es podrà arribar a un ajut equivalent al cost de la matrícula.

Les sol·licituds i la documentació es poden presentar al Registre General de la UdL, a l'edifici del Rectorat, des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al tauler de la seu electrònica i fins el proper 28 d'abril de 2017. La comissió avaluadora ha d'acordar la proposta de resolució de cada petició en el termini màxim de 3 mesos a partir de l'entrada en el Registre.

La sessió d'avui tenia previst donar llum verda a la composició de la Comissió de Protocol de Convivència, Mediació i Resolució de Conflictes de la UdL. El rector ha explicat que amb la voluntat d'aconseguir el màxim consens en el si de la comunitat universitària, s'ajornava la seua creació a un proper consell de govern, amb l'objectiu que el protocol que en surti sigui ""rigorós, flexible, aplicable, realista, i serveixi per a molts anys".

D'altra banda, també s'ha donat el vist-i-plau a diferents convenis de col·laboració amb centres d'ensenyament superior estrangers com ara la Universitat del Bío-Bío (Xile), la Universitat de Puerto Rico, l'Escola Agrícola Panamericana Inc. (Hondures), la Universitat d'Atacama (Xile), la Universitat Federal de Sergipe (Brasil) o la Universitat del Valle (Colòmbia).

A més, la UdL i el Consorci de l'Escola Tècnica d'Igualada (CETI) han arribat a un acord per a la cessió dels espais i instal·lacions dels què disposa el CETI per a impartició del grau d'Infermeria i del doble grau en Fisioteràpia i Nutrició humana i dietètica de la Universitat de Lleida a la capital de l'Anoia.