Nous graus i màsters per als propers cursos

Doctorat honoris causa pel nefròleg Rafael Matesanz

matesanz
Rafael Matesanz. FOTO: ONT

El Consell de govern de la Universitat de Lleida ha donat avui llum verda a un nou grau en Traducció, comunicació i llengües aplicades per al curs vinent, així com al primer grau de tres anys. Es tracta del grau en Gestió global del benestar, que es començaria a impartir el curs 2017-2018 en la modalitat del 3+2.

També s'han aprovat set màsters nous per al curs 2016-2017: Interacció persona-ordinador, Odontologia en 3D, Gestió i avaluació de la intervenció per a la transformació social, Màrqueting i Social Media, Polítiques socials i acció universitària i dos de l'escola privada adscrita a la UdL, Ostelea: Gestió sostenible dels recursos i destinacions turístiques i Relacions Internacionals i governança turística mundial.

A més, la UdL impulsarà un doble grau en Nutrició amb la Universitat de Celaya (Mèxic). L'alumnat haurà de cursar un any acadèmic a l'estranger per obtenir el títol de grau de Nutrició Humana i Dietètica de la UdL i la llicenciatura en Nutrició Educació Superior de Celaya. Per a poder-hi participar, l'estudiantat mexicà haurà d'haver superat un mínim de 244 crèdits a la seua universitat, i el de la UdL, 180 crèdits.

El Consell de govern també ha aprovat el nomenament com a doctor honoris causa per la UdL del nefròleg Rafael Matesanz Acedos, creador i director de l'Organització Nacional de Trasplantaments, guardonada amb el Premi Príncep d'Astúries de Cooperació Internacional 2010 juntament amb The Transplantation Society. Proposat pel rector amb el suport de la Facultat de Medicina, Matesanz és l'artífex de l'anomenat "model espanyol" de trasplantaments.

D'altra banda, s'ha aprovat una nova convocatòria d'ajuts a l'estudi per situacions socioeconòmiques greus, d'un total de 35.000 euros, per donar l'oportunitat de seguir els seus estudis a estudiants que han tingut algun entrebanc econòmic i no gaudeixin de cap altra beca. La novetat és que la convocatòria romandrà oberta durant tot el curs, ja que la situació sobrevinguda pot aparèixer en qualsevol moment. També les convocatòries extraordinàries de beques d'introducció a la recerca (21.200 euros) i de col·laboració en serveis i unitats (21.875 euros).

Pel que fa a accions de recerca, es destinaran 148.350,40 euros per a ajuts pont, borses de viatge per assistència a congressos, estades en altres centres de recerca, investigadors visitants, reunions prèvies a la preparació de projectes internacionals de recerca i els ajuts genèrics per a grups de recerca.  A més, s'han de sumar 16 ajuts per a personal predoctoral en formació UdL/Jade Plus que repartiran 45.000 euros en 3 anys a cadascun dels beneficiari. La mateixa quantitat que rebran els 10 contractes de personal investigador novell finançats per la UdL.

El Consell de govern també ha donat el vistiplau a la posada en marxa d'un nou servei científic i tècnic, el de Millora de la convivència en centres educatius que dirigirà la professora del departament de Pedagogia i Psicologia, Gemma Filella. Aquest servei es dirigeix als centres d'educació de primària i secundària per millorar, explica Filella, el clima social i el benestar de les comunitats educatives.

Finalment, el Consell també ha donat llum verda al canvi de denominació de la Facultat de Dret i Economia, que incorpora Turisme a la seua nomenclatura.