Més de 400 estudiants de Secundària al 'Per què no puc fer-ho?'

Els nois descobriran Infermeria i les noies Ciències de l'Activitat Física i l'Esport

perquenopucferho2014
Imatge de la jornada de l'any passat. FOTO: Raquel Segura

La jornada per presentar els estudis de la Universitat de Lleida (UdL) sense estereotips de gènere, el Per què no puc fer-ho? arriba aquest divendres, 6 de novembre, a la sisena edició, dedicada enguany als graus d'Infermeria -amb un 78,4% d'alumnes dones- i de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport -on el 79,5% són nois.

Aquesta jornada, organitzada pel Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL, se celebra anualment des del 2010 i per ella ja hi han passat  890 noies i 883 nois de Secundària. Enguany, hi participaran un total de 440 alumnes, 221 noies i 219 nois dels instituts Josep Lladonosa, Manuel de Monsuar, Gili i Gaya i Guindàvols de Lleida, l'Olivera de la Granadella i l'INS d'Alcarràs.

L'objectiu del Per què no puc fer-ho?, expliquen les organitzadores, és esperonar l'alumnat femení i masculí en l'elecció de titulacions on un dels dos sexes està menys representat. Aquest curs 2015-2016, el grau de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport que es cursa a l'INEFC-Lleida compta amb 517 alumnes matriculats (411 són homes i 106, dones). Per contra, al grau d'Infermeria, dels 375 estudiants matriculats, 294 són noies i 81, nois.

En l'elecció d'estudis s'ha observat que les carreres típicament femenines són les orientades a professions de tipus assistencial o a l'ensenyament, mentre que les més masculinitzades estan orientades més a aspectes instrumentals (estudis d'electrònica, informàtica, educació física...). És per això que la jornada de divendres vol trencar amb la influència dels estereotips de gènere a l'hora de triar els estudis universitaris.

Les activitats previstes del Per què no puc fer-ho? inclouen una presentació dels estudis i de les seues sortides professionals, visites guiades i tallers pràctics. L'estudiantat podrà conèixer de primera mà dones i homes que van triar la seua carrera sense tenir en compte els estereotips, amb l'objectiu de donar models de referència alternatius als habituals i poder promoure la paritat de sexes en els respectius àmbits professionals.

TEXT: Centre Dolors Piera/Oficina de Premsa UdL

Descripció de la jornada
Tríptic de l'activitat
Programa INEFC (Torn 1)