Més de 300 joves, a la selectivitat del setembre a la UdL

Tres dies d'exàmens que acaben aquest dijous

selectivitatUdL2019
Alumnes realitzant les proves del juny / Foto: UdL
Un total de 335 alumnes realitzen fins aquest dijous, 5 de setembre, les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) al campus de Cappont de la UdL. Alguns dels que s'han presentat a la selectivitat en aquesta convocatòria extraordinària ho fan amb l'objectiu de millorar la qualificació que van tenir al juny i poder accedir al grau que desitgen. Altres no la van poder fer llavors en no tenir totes les assignatures del Batxillerat aprovades. Les notes es coneixeran el proper 17 de setembre.

Les PAU se centren avui amb les proves de llengua estrangera, dibuix artístic, llatí, matemàtiques, història de l'art, química i història (en català i en aranès). La prova de català va ser el principal escull el primer dia. L'alumnat podia triar entre un fragment del llibre El Crist dels 200.000 braços (Agustí Bartra) o l'article periodístic Internet de les coses absurdes (Albert Cuesta), a més de respondre preguntes sobre les novel·les Mirall trencat (Mercè Rodoreda) i Terra Baixa (Àngel Guimerà).

Dins la fase comuna també es van fer els exàmens de castellà. I en la fase específica, ciències de la terra, fonaments de les arts, matemàtiques aplicades a les ciències socials, anàlisi musical, dibuix tècnic i literatura castellana. El darrer dia serà el torn de física, geografia, economia de l'empresa, electrotècnia, història de la filosofia, biologia, cultura audiovisual, grec,  disseny, literatura catalana i tecnologia industrial.

A nivell de tot Catalunya, un total de 5.437 persones estan matriculades als exàmens. D'aquests, 3.423 es presenten a la fase general de les proves i a algun dels exàmens de la fase específica, mentre 2.014 faran només exàmens de la fase específica. Dins el primer grup, un 85% són estudiants que es presenten a les PAU per primera vegada i un 15%, persones que repeteixen la prova per millorar nota.