Més de 1.700 alumnes al Mercat de la Tecnologia de la UdL

El programa inclou fins a 17 tallers i cinc exposicions

Més de 1.700 alumnes al Mercat de la Tecnologia de la UdL
Participants en un dels tallers de l'any passat, sobre drons / Foto: EPS-UdL
Un total de 1.750 alumnes de Secundària, Batxillerat i Formació Professional de les comarques de Ponent participaran aquest dijous, 5 de maig, al Mercat de la Tecnologia que se celebra al campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL). A la trobada d'enguany participen centres de la capital del Segrià, Mollerussa, Balaguer, Tàrrega, Les Borges Blanques, Cervera, Vielha, Tremp, Seròs, Guissona, Valls, Ponts, Torrefarrera, Bellcaire d'Urgell i Almenar.

La tecnologia i l'alimentació són els eixos centrals de la tretzena edició d'una iniciativa que té com a objectiu oferir a l'estudiantat un espai de participació, intercanvi educatiu i recerca on mostrar els seus projectes de tecnologia i ciències aplicades. Entre les idees que s'hi presenten trobem des d'un classificador de fruita segons el seu color o una aplicació per a mòbils amb una guia interactiva de la ciutat de Lleida, fins a un braç mecànic programable i un dispensador de caramels electrònic que funciona amb una contrasenya sonora.

El Mercat de Tecnologia inclou un total de 17 tallers, molts d'ells impartits a l'Escola Politècnica Superior (EPS). Per exemple, sobre concentració solar fotovoltaica, robòtica, resistència de materials, criptografia o telèfons intel·ligents. Els Bombers de la Generalitat també n'ofereixen un sobre com utilitzen la tecnologia en la seua feina, presentant eines com el detector de gasos o la xarxa RESCAT de comunicacions.

El programa també ha previst diferents demostracions, entre les que destaca la del conegut físic i divulgador científic Dani Jiménez i el seu equip de CreaCiència. Així mateix, hi ha fins a cinc exposicions. La més novedosa, sobre drons.