Més de 1.000 estudiants, a la Setmana de la Ciència a la UdL

Els llegums, la cartografia i l'entesa mundial centren la 21a edició

Un total de 1.160 alumnes de les comarques de Ponent participaran a partir d'aquest divendres, 11 de novembre, en les activitats que la Universitat de Lleida (UdL) ha preparat en el marc de la 21a Setmana de la Ciència. Organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), amb el suport del Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat, l'edició d'enguany se centra en els llegums, la cartografia i l'entesa mundial.

La previsió d'assistència que fan els organitzadors és de 340 alumnes de Secundària de centres de Lleida, 300 alumnes de Secundària de Balaguer i Tàrrega, 400 alumnes de Primària de la capital del Segrià i 120 alumnes de Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior. Es repartiran entre quatre tallers als diferents campus de la UdL i dos tallers-conferència a les capitals de la Noguera i l'Urgell sobre Llegums, hàbits alimentaris i etiquetatge d'aliments.

El primer taller, Elaboració de mapes en aplicacions agrícoles, forestals i mediambientals a partir d'imatges de satèl·lit, tindrà lloc aquest divendres a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA, a partir de les 10.00h. L'alumnat coneixerà com les imatges que capten els satèl·lits serveixen per conèixer l'estat de vigor i el desenvolupament de la vegetació agrícola o forestal. A la Facultat de Medicina, al llarg de cinc dies, tindrà lloc Cuinem una hamburguesa de llegums, amb una part teòrica i una altra practica.

L'edifici del Rectorat acollirà el dia 16 el taller El GPS en el dia a dia: Aplicacions per a mòbils, en què els participants aprendran com cercar la pròpia posició sobre el mapa, així com la creació i seguiment de rutes o recorreguts. El dia 18 serà el torn per a I tu què? Sumes o restes?, al campus de Cappont. L'objectiu és, a partir del plantejament d'una situació de complexitat mundial, atansar-se a situacions de la vida quotidiana dels joves i resoldre les dificultats que s'hi troben per mitjà de la reflexió, el diàleg i el joc.

La 21a Setmana de la Ciència (SC'16) inclou prop de 300 d'actes de divulgació del coneixement científic i tecnològic a més de 50 localitats de Catalunya. Hi participaran més de 12.000 alumnes i 600 professors de 200 centres educatius catalans. La Setmana s'inaugura al Parlament aquest divendres amb la conferència Mecenatge científic: experiències globals, reptes de país, a càrrec del director general d'ISGlobal, Antoni Plasència.