"Més control administratiu per acabar amb la corrupció"

Catedràtics de Dret Penal debaten a la UdL sobre les accions jurídiques davant d'aquests casos

taularodonacorrupcioUdL
D'esquerra a dreta: Acale, Foffani, Garcia Albero i Quintero / Foto: UdL

"Per acabar amb la corrupció és necessari un major control administratiu, sobre tot dels comptes dels partits polítics, i simplificar la burocràcia per evitar que la gent busqui vies alternatives pels seus negocis". Així ho ha afirmat avui a la Universitat de Lleida (UdL) el catedràtic de Dret Penal de la Universitat de Modena i Reggio Emilia, Luigi Foffani. Ho ha fet en el marc d'una taula rodona titulada La corrupción hoy: problema y respuesta jurídico-penal, organitzada el Grup de Recerca en Sistema de Justícia Penal de la UdL.

"Lamentablement, Itàlia té una llarga experiència amb casos de corrupció política", ha reconegut Foffani. El darrer, destapat fa pocs dies a Roma. Des d'aquesta perspectiva, que "es pot comparar amb Espanya", el catedràtic assegura que "les fiscalies es prenen seriosament el problema i tenen instruments processals per fer-hi front, però manca control administratiu". En aquest sentit, reivindica la necessitat d'una "bona llei de finançament dels partits polítics".

En el debat, que ha tingut lloc a la sala d'actes de la Facultat de Dret i Economia, també han participat els catedràtics de Dret Penal Ramon Garcia Albero (UdL), Gonzalo Quintero Olivares (Universitat Rovira i Virgili) i María Acale Sánchez (Universitat de Cadis). Els experts han parlat sobre com actuar davant de la corrupció tant en el context normatiu internacional com l'ordenament penal espanyol, incidint en aspectes com el delicte de suborn o les figures típiques per fer front a la corrupció urbanística.

Galeria fotogràfica (Flickr)