'Merlí', 'Pocoyó' i David Trueba, a 14a Setmana de la Comunicació

El programa, que es desenvolupa del 3 al 6 d'abril, gira enguany al voltant de la ficció televisiva

davidtruebaUdL
El guionista i director David Trueba clourà el programa / Foto: E. Valverde - www.davidtrueba.com

El creador, coproductor i guionista de l'exitosa sèrie de TV3 Merlí, Héctor Lozano, serà l'encarregat d'obrir la 14a Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL). Explicarà alguns secrets d'aquesta ficció televisiva, acompanyat de l'actor Adrian Grösser. Entre els plats forts del programa també trobem el creador i director de la sèrie d'animació infantil Pocoyó, Guillermo García Carsí; i el director i guionista David Trueba, que serà l'encarregat de la cloenda.

La Setmana de la Comunicació, que enguany gira al voltant de la ficció televisiva, es desenvoluparà entre els dies 3 i 6 d'abril. La sessió inaugural tindrà lloc dilluns 3, a partir de les 11.30h a la Sala d'Actes del Rectorat. Un centenar d'alumnes de secundària assistiran a la xerrada sobre Merlí, aprofitant les portes obertes del Grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals. Per la tarda, els protagonistes seran l'actor Roger Coma, conegut per sèries com  Porca Misèria o Gran Nord, i director de la sèrie online Les coses grans; i el guionista i dramaturg Jordi Galceran, que parlarà de la sèrie Nit i dia

El dimarts dia 4, la professora de la Universitat Carlos III de Madrid i autora del llibre La cultura de las series Concepción Cascajosa explicarà per què paga la pena estudiar les sèries de televisió. Per acomiadar el segon dia, els professors universitaris i membres de la Mesa per la diversitat del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Iolanda Tortajada i Raúl Martínez, parlaran de la diversitat a la ficció televisiva.

El dimecres dia 5, el gerent de Movistar +, Manuel Aldana, parlarà sobre els diferents reptes de la distribució de les sèries en l'era digital. A continuació, arribarà un dels plats forts de la setmana. Amb la col·laboració de l'Animac, vindrà el creador i director de Pocoyó, Guillermo García Carsí,  que explicarà el procés de creació i farà una anàlisi de la seua sèrie.

L'últim dia de la Setmana de la Comunicació està programada la presència de dos dels responsables de la sèrie documental Trinxeres, de TV3, els periodistes Eloi Vila i Marc Juan. L'encarregat de la cloenda serà l'escriptor, guionista i director de cinema David Trueba. La seua darrera pel·lícula, Vivir es fácil con los ojos cerrados (2013), va aconseguir sis premis Goya. Trueba pronunciarà una conferència titulada La Preverdad y sus alrededores.

Recordar que tots els actes es faran al Saló Víctor Siurana del Rectorat, a excepció de la inauguració, que tindrà lloc a la Sala d'Actes del mateix edifici.

Text: Equip de premsa de la Setmana (alumnat del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals) / Oficina de Premsa UdL