'Me'n contes un de ciència?' ja té guanyadors

El concurs de relats premia 6 alumnes de primària i 6 més de secundària

ConcursRelatsCienciaUdL2017
Les premiades i premiats amb membres del jurat. FOTO: ICE-UdL
El concurs de relats curts que des de fa tres anys convoca l'ICE-UdL i el vicerectorat d'Estudiantat amb motiu de la celebració de la Setmana de la Ciència, ja té guanyadors. Avui, el Saló Víctor Siurana ha acollit el lliurament de Me'n contes un de ciència, que per primer cop, inclou una categoria en llengua castellana i una en occitana, a més de la de llengua catalana.

Aquesta categoria és la que més originals ha rebut, gairebé una norantena, seguida dels més de 50 alumnes que han participat en la de castellà. Quant a l'aranès, s'han presentat al certamen una vintena d'estudiants de primària i de secundària. Les persones integrants dels jurats professorat de la UdL, i de centres de primària i secundaria han decidit atorgar els guardons als relats següents:

Llengua catalana Educació primària
-L’Ona i la font màgica, de Pol Llovet Culleré (6è curs de l’Escola Alba de Lleida), primer premi.
-L’Anna i els cigrons, de Sofia Mur Rodríguez, (6è curs de l’Escola Alba de Lleida), segon premi.

Llengua catalana Educació secundària
-
Diferència genètica, de Maria Martínez Bosch (4t d’ESO de l’Institut Ciutat de Balaguer), primer premi.
-Carlos Fartutxer i els llegums, de Naia Mora Carrera (4t d’ESO de l’Institut Maria Rúbies de Lleida), segon premi.

Llengua castellana Educació primària
-La proteína misteriosa, d'Hèctor Pallerola Heredia (6è curs de l’Escola Manuel Ortiz i Castelló de Juneda), primer premi.
-Una substancia monstruosa, Guillermo Esquinas Fernández (6è curs de l’Escola Manuel Ortiz i Castelló de Juneda), segon premi.

Llengua castellana Educació secundària
-Un plato de lentejas, d'Isabel Delgado Firmiano (4t d’ESO de l’Institut Maria Rúbies de Lleida), primer premi.
-Carta abierta a la humanidad, de Sílvia Bastida Longares (4t d’ESO del centre FEDAC de Lleida), segon premi.

Llengua occitana Educació primària
-Eth descurbiment de Scarlet, d'Ariadna Pedarròs Garcia (6è curs de l’Escola Sant Ròc de Bossòst), primer premi.
-Es cedes becuts mès tòxics dera Tèrra, de Jan Moga (6è curs de l’Escola Sant Ròc de Bossòst), segon premi.

Llengua occitana Educació secundària
-Caupí, de Sara Barba Molins (3r d’ESO de l’Institut Aran de Vielha e Mijaran), primer premi.
-Aquèra experiència, de Naia Rossignol Viló (3r d’ESO de l’Institut Aran de Vielha e Mijaran), segon premi.

Les persones que han obtingut els primers premis rebran 100 euros en obsequis, mentre que les que han quedat en segona posició, 50.