Medalla Narcís Monturiol per a l'investigador de la UdL Paul Christou

Dirigeix el grup de Biotecnologia Aplicada d'Agrotecnio

Paul-Christou-Agrotecnio
És expert en transgènics / Foto: Xavier Mitjana (Agrotecnio-UdL)

El professor investigador ICREA de la Universitat de Lleida (UdL) Paul Christou rebrà la Medalla Narcís Monturiol que atorga la Generalitat de Catalunya. El Govern ha aprovat aquest dimarts la concessió de la medalla a 10 investigadors del sistema català de coneixement (sis homes i quatre dones) i la Placa Narcís Monturiol, a l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), a Castelldefels.

Christou, director del grup de Biotecnologia Aplicada del Centre de Recerca en Agrotecnologia Agrotecnio-UdL  - del qual en va ser director entre 2012 i 2015-, està vinculat a la Universitat de Lleida des de 2004. Doctor en Bioquímica pel  University College de Londres, és redactor en cap de les revistes Transgenic Research i Molecular Breeding.

La resolució del Govern destaca que "va ser el responsable d'obtenir el primer cultiu comercial transgènic de la soja". Les seues línies de recerca se centren en  la biologia sintètica i edició de genomes en arròs i blat de moro; l'enginyeria metabòlica multi-gen i multi-via i producció de macromolècules recombinants en plantes;  i la transferència de tecnologia i els problemes de regulació i bioseguretat dels cultius transgènics  als països en desenvolupament.

A banda de Christou, també rebran la medalla Narcís Monturiol Manel Esteller (Universitat de Barcelona-UB), Teresa Espinal (Universitat Autònoma de Barcelona -UAB), Ramon Brugada (Universitat de Girona), Pilar Garcia (Universitat Politècnica de Catalunya-UPC), Paloma Mas (Centre de Recerca en Agrigenòmica), Victoria Reyes (UAB),  Jordi Salas-Salvadó (Universitat Rovira i Virgili), Josep Samitier (UB) i Sebastià Xambó (UPC).

Aquest reconeixement al mèrit científic i tecnològic el tenen també altres professors de la UdL com Olga Martín (2018), Ignacio Romagosa (1998) o Ramon Albajes (2002), tots ells de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària; Conxita Mir (2009), de la Facultat de Lletres; Enric Herrero (1996) i Xavier Matias-Guiu (2015), de la Facultat de Medicina; i Luisa F. Cabeza (2012), de l'Escola Politècnica Superior.

MÉS INFORMACIÓ:

Nota de premsa de la Generalitat